HUMPOLÍČEK, Pavel, Irena GÖBELOVÁ a Aleš KUBĚNA. Vliv pohybové aktivity na pozornost a exekutivní funkce u dětí s hyperkinetickou poruchou/ADHD. In 24. celostátní sympozium Duševní zdraví dětí a mládeže. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vliv pohybové aktivity na pozornost a exekutivní funkce u dětí s hyperkinetickou poruchou/ADHD
Název česky Vliv pohybové aktivity na pozornost a exekutivní funkce u dětí s hyperkinetickou poruchou/ADHD
Název anglicky The effects of a movement activity on attention and executive functions in school-age children with a hyperkinetic disorder/ADHD
Autoři HUMPOLÍČEK, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí), Irena GÖBELOVÁ (203 Česká republika) a Aleš KUBĚNA (203 Česká republika).
Vydání 24. celostátní sympozium Duševní zdraví dětí a mládeže, 2010.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/10:00045344
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky hyperkinetické poruchy; ADHD; pozornost; exekutivní funkce; vliv pohybové aktivity Dance Dance Revolution; program Neurop II
Klíčová slova anglicky hyperkinetic disorders; attention; executive functions; influence of the movement activity Dance Dance Revolution; programme Neurop II
Změnil Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 14. 4. 2011 18:31.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na problematiku hyperkinetických poruch a jí příbuznou americkou diagnostickou kategorii ADHD, specificky pak na otázky narušené pozornosti a exekutivníchfunkcí u dětí s touto poruchou ve středním školním věku. Při zdůraznění pojetí těchto funkcí v rámci neuropsychologických modelů, které usilují o komplexní vysvětlení vztahů a souvislostí mezi jednotlivými psychickými funkcemi, se příspěvek věnuje experimentu zaměřenému na sledování vlivu specifické pohybové aktivity na pozornost a exekutivní funkce u dětí s hyperkinetickou poruchou/ADHD oproti dětem bez této poruchy (ve věku 9 až 12 let). Využity byly neuropsychologické testy počítačového programu Neurop II (Dr. Laco Gaál) a jako pohybová aktivita byla zvolena pohybová interaktivní hra Dance Dance Revolution. Specifický vliv pohybové aktivity se prokázal pouze při diagnostice pozornosti, nikoli při diagnostice exekutivních funkcí.
Anotace anglicky
The presentation explores the issue of hyperkinetic disorders and the relating American diagnostic category of ADHD. It focuses on the problems of impaired attention and executive functions. The conception of these functions is emphasized within neuropsychological models of a hyperkinetic disorder/ADHD, the purpose of which is to give a complex explanation of relations among various mental functions. The research deals with an experiment focused on examining the influence of a specific movement activity on attention and executive functions of children with a hyperkinetic disorder/ADHD as opposed to children without the disorder (aged 9-12). Neuropsychological tests of the programme Neurop II (by Dr. Laco Gaál) have been used and the movement interactive game Dance Dance Revolution has been chosen as a movement activity. A specific impact of a movement activity has been proved in the attention test only not in the one of executive functions.
Návaznosti
MUNI/A/0941/2009, interní kód MUNázev: Diagnostické možnosti a psychometrické vlastnosti vybraných psychodiagnostických metod (Akronym: Psychodiagnostika)
Investor: Masarykova univerzita, Diagnostické možnosti a psychometrické vlastnosti vybraných psychodiagnostických metod, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 05:28