2010
Moderní vzdělávací teorie a e-learning 2.0
SUDICKÝ, PetrZákladní údaje
Originální název
Moderní vzdělávací teorie a e-learning 2.0
Název anglicky
Modern Theories of Education and E-learning 2.0
Autoři
Vydání
Nové Město na Moravě, Počítač ve škole 2010. 7. ročník celostátní konference učitelů základních a středních škol, 4 s. 2010
Nakladatel
Gymnázium Vincence Makovského
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-254-6556-1
Klíčová slova česky
instruktivismus, konstruktivismus, konektivismus, e-learning, web 2.0
Klíčová slova anglicky
instructivism, constructivism, connectivism, e-learning, web 2.0
Štítky
Změněno: 30. 1. 2019 16:43, Mgr. Petr Sudický
V originále
Cílem příspěvku je charakterizovat současný vývoj vzdělávacích teorií a jejich uplatnění při tvorbě e-learningových materiálů, které jsou vhodné pro podporu vzdělávání na středních školách. Konkrétně jde o otázky, jak integrovat prvky instruktivismu, konstruktivismu i nejnovějšího konektivismu do smysluplného celku, který efektivně poskytuje a rozvíjí znalosti jeho uživatelů. Teoretické koncepty jsou dokumentovány na příkladech za pomoci hotového volně dostupného e-learningového materiálu autora, zabývajícího se tématem sopečné činnosti (viz http://vulkanismus.kvalitne.cz).
Anglicky
The aim of the paper is to summarize current development in the field of educational theories (instructivism, constructivism and connectivism) and how these can be applied when building effective e-learning materials for students at the high-school level. The theoretical concepts are supported by examples using the author's freely-available e-learning tool about volcanism (see http://vulkanismus.kvalitne.cz).