PÓČ, David a Petra KOMÍNKOVÁ. Veřejné zakázky malého rozsahu na městských úřadech. 1.vydání. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2010, 10 s. ISBN 978-80-7375-450-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Veřejné zakázky malého rozsahu na městských úřadech
Název česky Veřejné zakázky malého rozsahu na městských úřadech
Název anglicky Small extent public procurement at municipalities
Autoři PÓČ, David a Petra KOMÍNKOVÁ.
Vydání 1.vydání. Brno, 10 s. 2010.
Nakladatel Mendelova univerzita v Brně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-7375-450-1
Klíčová slova česky Veřejné zakázky, městské úřady, veřejné zakázky malého rozsahu, finanční kontrola
Klíčová slova anglicky Public procurements, municipalities, small extent public procurements, financial control
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Bc. David Póč, učo 49730. Změněno: 22. 11. 2010 16:38.
Anotace
Veřejný sektor při zacházení s veřejnými financemi, sleduje ve svém chování ekonomickou racionalitu – postavenou na kritériích hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti (v CŘ vyjádřeno např. v zákoně 320/2001 Sb., o finanční kontrole v platném znění). Při zajišťování mnohých služeb spolupracuje veřejný sektor se sektorem soukromým, kdy výhody této spolupráce jsou na druhé straně spojeny rovněž s existencí mnohdy obtížně vyčíslitelných transakčních nákladů, lobby či dokonce korupcí. Tyto skutečnosti pak mají značný dopad na efektivitu či hospodárnost realizovaných služeb. Jedna z hlavních forem zabezpečování veřejných služeb soukromými subjekty je v ČR skrze institut veřejných zakázek, kdy je početně velký objem realizován jako tzv. veřejné zakázky malého rozsahu. Zásady pro jejich realizaci jsou však velmi obecné a na rozdíl od ostatních forem veřejných zakázek u nich není detailně řešen postup jejich zadávání. Jejich zadávání se tady často řídí vnitřními metodikami, které jsou zpracovávány přímo zadavateli zakázek.
Anotace anglicky
Public sector using public finances seeks in its behaviour so called economical rationality – based on affectivity, efficiency and expediency principles (in the Czech Republic implemented for example in 320/2001 Dg., financial control law in current reading). In providing numerous services the public sector cooperates with private sector which cooperation advantages are on the other hand outweighed with non transparent transaction costs, lobby activities or even corruption. One of the major forms of the public services realization in the Czech Republic is through public procurement institute, where significant number is dealt as small extent’s public procurements. Within this group of public procurements there are only very general principles and in comparison to their other forms there is not any detailed description for theirs settings. Small extent’s procurements’ settings are thus being based only on intern procedures that are being issued directly by contracting authority itself.
VytisknoutZobrazeno: 4. 10. 2024 01:02