2010
Svobodný software (open-source) jako inovace v sekundárním geoinformatickém vzdělávání - případová studie "Prakticky s GISy"
TROJAN, Jakub a Jan TRÁVNÍČEKZákladní údaje
Originální název
Svobodný software (open-source) jako inovace v sekundárním geoinformatickém vzdělávání - případová studie "Prakticky s GISy"
Název česky
Svobodný software (open-source) jako inovace v sekundárním geoinformatickém vzdělávání - případová studie "Prakticky s GISy"
Název anglicky
Open-Source as Innovation in Secondary Geoinformatics Education, case study "Prakticky s GISy"
Autoři
TROJAN, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan TRÁVNÍČEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Geographia Cassoviensis, Košice, Univerzita P. J. Šafárika v Košiciach, 2010, 1337-6748
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14310/10:00045517
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova česky
Geografické informační systémy; open source software; Jihomoravský kraj; geografické vzdělávání
Klíčová slova anglicky
Geographical information systems; open source software; South Moravian region; Geographical education
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 7. 2011 15:36, RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D.
V originále
Current secondary geographical education rarely allows practical training of geographic information systems. If teachers teach GIS (at any way) then it is limited to GIS viewers of spatial data or the most famous examples of commercial systems. The main aim of the article is an example of a pilot project implemented at 20 secondary schools in the South Moravian Region to introduce the possibility of learning GIS using freely available (open source) tools.
Anglicky
Current secondary geographical education rarely allows practical training of geographic information systems. If teachers teach GIS (at any way) then it is limited to GIS viewers of spatial data or the most famous examples of commercial systems. The main aim of the article is an example of a pilot project implemented at 20 secondary schools in the South Moravian Region to introduce the possibility of learning GIS using freely available (open source) tools.