C 2010

Exploring Sequential Relationships in Learner Discourse

POVOLNÁ, Renata

Základní údaje

Originální název

Exploring Sequential Relationships in Learner Discourse

Název česky

Výzkum sekvenčních vztahů v diskurzu studentů

Autoři

POVOLNÁ, Renata (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Newcastle upon Tyne, UK, Exploring Space: Spatial Notions in Cultural, Literary and Language Studies; Volume 2, Space in Language Studies, od s. 177-188, 12 s. 2010

Nakladatel

Cambridge Scholars Publishing

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00049012

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-1-4438-2144-5

Klíčová slova česky

diskurzní ukazatele - sekvenční vztahy - diskurzní prostor

Klíčová slova anglicky

discourse markers - sequential relationships - discourse space

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2011 09:25, doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.

Anotace

V originále

The author investigates a corpus of diploma theses written by students in their final year of study at the Department of English Language and Literature at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, with the aim of finding out whether the use of discourse markers expressing sequential relationships by non-native speakers of English differs from the writing habits of experienced native users of English as presented, for example, in Biber et al. (1999). The aim of the study is not only to describe the ways novice writers use selected discourse markers in academic discourse but also to show differences in the preferences of diploma thesis writers by field of study, namely linguistics, literature and ELT methodology.

Česky

Autorka zkoumá korpus diplomových prací, které napsali studenti v posledním ročníku studia angličtiny na Katedře anglického jazyka a literatury na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, Brno, s cílem zjistit, zda studenti používají diskurzní ukazatele vyjadřující sekvenční vztahy stejně jako zkušení rodilí mluvčí angličtiny (např. na základě výsledků z Biber a kol., 1999). Cílem studie je nejenom popsat, jak začínající autoři používají zkoumané diskurzní ukazatele v akademickém diskurzu, ale také poukázat na rozdíly mezi autory, kteří píší diplomové práce z různých oblastí, tj. lingvistiky, literatury a metodiky AJ.

Návaznosti

GA405/08/0866, projekt VaV
Název: Koherence a koheze v anglickém diskurzu
Investor: Grantová agentura ČR, Koherence a koheze v anglickém diskurzu