2010
Exploring Sequential Relationships in Learner Discourse
POVOLNÁ, RenataZákladní údaje
Originální název
Exploring Sequential Relationships in Learner Discourse
Název česky
Výzkum sekvenčních vztahů v diskurzu studentů
Autoři
POVOLNÁ, Renata (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Newcastle upon Tyne, UK, Exploring Space: Spatial Notions in Cultural, Literary and Language Studies; Volume 2, Space in Language Studies, od s. 177-188, 12 s. 2010
Nakladatel
Cambridge Scholars Publishing
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00049012
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-1-4438-2144-5
Klíčová slova česky
diskurzní ukazatele - sekvenční vztahy - diskurzní prostor
Klíčová slova anglicky
discourse markers - sequential relationships - discourse space
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2011 09:25, doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
V originále
The author investigates a corpus of diploma theses written by students in their final year of study at the Department of English Language and Literature at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, with the aim of finding out whether the use of discourse markers expressing sequential relationships by non-native speakers of English differs from the writing habits of experienced native users of English as presented, for example, in Biber et al. (1999). The aim of the study is not only to describe the ways novice writers use selected discourse markers in academic discourse but also to show differences in the preferences of diploma thesis writers by field of study, namely linguistics, literature and ELT methodology.
Česky
Autorka zkoumá korpus diplomových prací, které napsali studenti v posledním ročníku studia angličtiny na Katedře anglického jazyka a literatury na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, Brno, s cílem zjistit, zda studenti používají diskurzní ukazatele vyjadřující sekvenční vztahy stejně jako zkušení rodilí mluvčí angličtiny (např. na základě výsledků z Biber a kol., 1999). Cílem studie je nejenom popsat, jak začínající autoři používají zkoumané diskurzní ukazatele v akademickém diskurzu, ale také poukázat na rozdíly mezi autory, kteří píší diplomové práce z různých oblastí, tj. lingvistiky, literatury a metodiky AJ.
Návaznosti
GA405/08/0866, projekt VaV |
|