POVOLNÁ, Renata. Exploring Sequential Relationships in Learner Discourse. In Exploring Space: Spatial Notions in Cultural, Literary and Language Studies; Volume 2, Space in Language Studies. 1. vydání. Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing, 2010, s. 177-188. ISBN 978-1-4438-2144-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Exploring Sequential Relationships in Learner Discourse
Název česky Výzkum sekvenčních vztahů v diskurzu studentů
Autoři POVOLNÁ, Renata (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Newcastle upon Tyne, UK, Exploring Space: Spatial Notions in Cultural, Literary and Language Studies; Volume 2, Space in Language Studies, od s. 177-188, 12 s. 2010.
Nakladatel Cambridge Scholars Publishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00049012
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-1-4438-2144-5
Klíčová slova česky diskurzní ukazatele - sekvenční vztahy - diskurzní prostor
Klíčová slova anglicky discourse markers - sequential relationships - discourse space
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D., učo 1136. Změněno: 30. 1. 2011 09:25.
Anotace
The author investigates a corpus of diploma theses written by students in their final year of study at the Department of English Language and Literature at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, with the aim of finding out whether the use of discourse markers expressing sequential relationships by non-native speakers of English differs from the writing habits of experienced native users of English as presented, for example, in Biber et al. (1999). The aim of the study is not only to describe the ways novice writers use selected discourse markers in academic discourse but also to show differences in the preferences of diploma thesis writers by field of study, namely linguistics, literature and ELT methodology.
Anotace česky
Autorka zkoumá korpus diplomových prací, které napsali studenti v posledním ročníku studia angličtiny na Katedře anglického jazyka a literatury na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, Brno, s cílem zjistit, zda studenti používají diskurzní ukazatele vyjadřující sekvenční vztahy stejně jako zkušení rodilí mluvčí angličtiny (např. na základě výsledků z Biber a kol., 1999). Cílem studie je nejenom popsat, jak začínající autoři používají zkoumané diskurzní ukazatele v akademickém diskurzu, ale také poukázat na rozdíly mezi autory, kteří píší diplomové práce z různých oblastí, tj. lingvistiky, literatury a metodiky AJ.
Návaznosti
GA405/08/0866, projekt VaVNázev: Koherence a koheze v anglickém diskurzu
Investor: Grantová agentura ČR, Koherence a koheze v anglickém diskurzu
VytisknoutZobrazeno: 8. 10. 2024 23:37