HORKÁ, Hana. Perception of Health in the context of Environmental Issues as a Basis for Transformation of Professional Training of Teachers. In Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21. Papers on the Health. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 179-194. ISBN 978-80-210-5260-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Perception of Health in the context of Environmental Issues as a Basis for Transformation of Professional Training of Teachers
Název česky Vnímání zdraví v kontextu environmentálních témat jako východisko pro změnu profesní přípravy učitelů
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21. Papers on the Health, od s. 179-194, 16 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00045528
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5260-4
Klíčová slova česky zdraví; environmentální výchova; ekopedagogická/environmentální kompetence; příprava učitelů; kurikulum přípravného vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky health; environmental education; ecopedagogical/environmental kompetence; preparation of teachers; curriculum of preparatory education of teachers
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 25. 8. 2013 09:35.
Anotace
The results of our research of environmental issues including the undergraduate students of primary school are presented. The questions of thrifty life style connected to the support of individual health are discussed.The results presented in our study will create the basis for the formation of a new system of teachers preparation.It is clear that students perceive the damage to the environment and feel the need to protect it and contribute to the care of the environment. Their interest in the environment as well as the personal engagement are considered as determining factors of optimal health. Mapping of ideation, opinions , attitudes and values can influence the content of curicculum for preparatory and follow up education of teachers.
Anotace česky
Stať prezentuje výsledky výzkumu se studenty učitelství 1. stupně ZŠ o environmentální problematice, konkrétně o otázkách ekologicky šetrného životního stylu v kontextu podpory zdraví. Prezentované výsledky šetření budou použity k vytváření systému učitelské přípravy. Lze počítat s tím, že studenti vnímají poškození životního prostředí, mají potřebu jej ochraňovat a podílet se na péči o životní prostředí. Zájem o životní prostředí a osobní angažovanost jsou považovány za určující činitele optimálního zdraví Zmapování myšlení, názorů, postojů a hodnot může ovlivnit obsahové kurikulum přípravného i dalšího vzdělávání učitelů.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 16. 6. 2024 11:15