2010
Perception of Health in the context of Environmental Issues as a Basis for Transformation of Professional Training of Teachers
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Perception of Health in the context of Environmental Issues as a Basis for Transformation of Professional Training of Teachers
Název česky
Vnímání zdraví v kontextu environmentálních témat jako východisko pro změnu profesní přípravy učitelů
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21. Papers on the Health, od s. 179-194, 16 s. 2010
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00045528
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5260-4
Klíčová slova česky
zdraví; environmentální výchova; ekopedagogická/environmentální kompetence; příprava učitelů; kurikulum přípravného vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky
health; environmental education; ecopedagogical/environmental kompetence; preparation of teachers; curriculum of preparatory education of teachers
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 09:35, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
The results of our research of environmental issues including the undergraduate students of primary school are presented. The questions of thrifty life style connected to the support of individual health are discussed.The results presented in our study will create the basis for the formation of a new system of teachers preparation.It is clear that students perceive the damage to the environment and feel the need to protect it and contribute to the care of the environment. Their interest in the environment as well as the personal engagement are considered as determining factors of optimal health. Mapping of ideation, opinions , attitudes and values can influence the content of curicculum for preparatory and follow up education of teachers.
Česky
Stať prezentuje výsledky výzkumu se studenty učitelství 1. stupně ZŠ o environmentální problematice, konkrétně o otázkách ekologicky šetrného životního stylu v kontextu podpory zdraví. Prezentované výsledky šetření budou použity k vytváření systému učitelské přípravy. Lze počítat s tím, že studenti vnímají poškození životního prostředí, mají potřebu jej ochraňovat a podílet se na péči o životní prostředí. Zájem o životní prostředí a osobní angažovanost jsou považovány za určující činitele optimálního zdraví Zmapování myšlení, názorů, postojů a hodnot může ovlivnit obsahové kurikulum přípravného i dalšího vzdělávání učitelů.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|