D 2010

Perception of Health in the context of Environmental Issues as a Basis for Transformation of Professional Training of Teachers

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Perception of Health in the context of Environmental Issues as a Basis for Transformation of Professional Training of Teachers

Název česky

Vnímání zdraví v kontextu environmentálních témat jako východisko pro změnu profesní přípravy učitelů

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21. Papers on the Health, od s. 179-194, 16 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00045528

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5260-4

Klíčová slova česky

zdraví; environmentální výchova; ekopedagogická/environmentální kompetence; příprava učitelů; kurikulum přípravného vzdělávání učitelů

Klíčová slova anglicky

health; environmental education; ecopedagogical/environmental kompetence; preparation of teachers; curriculum of preparatory education of teachers

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 09:35, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

The results of our research of environmental issues including the undergraduate students of primary school are presented. The questions of thrifty life style connected to the support of individual health are discussed.The results presented in our study will create the basis for the formation of a new system of teachers preparation.It is clear that students perceive the damage to the environment and feel the need to protect it and contribute to the care of the environment. Their interest in the environment as well as the personal engagement are considered as determining factors of optimal health. Mapping of ideation, opinions , attitudes and values can influence the content of curicculum for preparatory and follow up education of teachers.

Česky

Stať prezentuje výsledky výzkumu se studenty učitelství 1. stupně ZŠ o environmentální problematice, konkrétně o otázkách ekologicky šetrného životního stylu v kontextu podpory zdraví. Prezentované výsledky šetření budou použity k vytváření systému učitelské přípravy. Lze počítat s tím, že studenti vnímají poškození životního prostředí, mají potřebu jej ochraňovat a podílet se na péči o životní prostředí. Zájem o životní prostředí a osobní angažovanost jsou považovány za určující činitele optimálního zdraví Zmapování myšlení, názorů, postojů a hodnot může ovlivnit obsahové kurikulum přípravného i dalšího vzdělávání učitelů.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století