2010
Environmental Aspects of Education for the Health
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Environmental Aspects of Education for the Health
Název česky
Environmentální aspekty výchovy ke zdraví
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21. Papers on Health Education, od s. 131-138, 8 s. 2010
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00045529
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5260-4
Klíčová slova česky
Zdraví; zdravý životní styl; kvalita života; péče o zdraví; péče o životní prostředí; průřezové téma; ekologická/environmentální výchova; výchova ke zdraví; kompetence
Klíčová slova anglicky
health; healthy life style; quality of life; care for the health; care for the environment; the attitudes; cross-curricular theme; environmental education; education for health; competence
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2011 23:14, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Author refers to basic problems and thematic areas regarding the environmental and ecological education in context with the education for health with a special focus on transformation of the curriculum of pregradual preparation of undergraduate primary school teachers. The analysis of content of the environmental education among cross-curricular themes pertaining to current framework of educative programmes represents a significant step forward especially concerning their understanding. The basic competence/capability of an individuum is to become a cultivated guardian of the health and the environment. Such a competence - associated with students orientation in interrelated, spontaneously existing, causal relationships in the environment - obviously influences the quality of care for the environment and the health respectively.
Česky
Autorka vymezuje základní problémy a tematické okruhy ekologické/environmentální výchovy v kontextu výchovy ke zdraví se zvláštním zřetelem k proměně kurikula pregraduální přípravy učitelů 1. stupně základní školy. Na základě analýzy jejího obsahu zdůvodňuje zařazení environmentální výchovy mezi průřezová témata v rámcových vzdělávacích programech. Být kulturním ochráncem zdraví a životního prostředí představuje základní kompetenci/způsobilost jedince. Kompetence souvisí s orientací v existujících vzájemně příčinných, spontánně se uplatňujících vztazích v životním prostředí, která ovlivňuje kvalitu péče o něj a potažmo o zdraví.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|