D 2010

Environmental Aspects of Education for the Health

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Environmental Aspects of Education for the Health

Název česky

Environmentální aspekty výchovy ke zdraví

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21. Papers on Health Education, od s. 131-138, 8 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00045529

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5260-4

Klíčová slova česky

Zdraví; zdravý životní styl; kvalita života; péče o zdraví; péče o životní prostředí; průřezové téma; ekologická/environmentální výchova; výchova ke zdraví; kompetence

Klíčová slova anglicky

health; healthy life style; quality of life; care for the health; care for the environment; the attitudes; cross-curricular theme; environmental education; education for health; competence

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2011 23:14, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Author refers to basic problems and thematic areas regarding the environmental and ecological education in context with the education for health with a special focus on transformation of the curriculum of pregradual preparation of undergraduate primary school teachers. The analysis of content of the environmental education among cross-curricular themes pertaining to current framework of educative programmes represents a significant step forward especially concerning their understanding. The basic competence/capability of an individuum is to become a cultivated guardian of the health and the environment. Such a competence - associated with students orientation in interrelated, spontaneously existing, causal relationships in the environment - obviously influences the quality of care for the environment and the health respectively.

Česky

Autorka vymezuje základní problémy a tematické okruhy ekologické/environmentální výchovy v kontextu výchovy ke zdraví se zvláštním zřetelem k proměně kurikula pregraduální přípravy učitelů 1. stupně základní školy. Na základě analýzy jejího obsahu zdůvodňuje zařazení environmentální výchovy mezi průřezová témata v rámcových vzdělávacích programech. Být kulturním ochráncem zdraví a životního prostředí představuje základní kompetenci/způsobilost jedince. Kompetence souvisí s orientací v existujících vzájemně příčinných, spontánně se uplatňujících vztazích v životním prostředí, která ovlivňuje kvalitu péče o něj a potažmo o zdraví.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století