D 2010

The Ecotherapeutic Potential of Nature and Taking Care of One´s Health

HORKÁ, Hana a Zdeněk HROMÁDKA

Základní údaje

Originální název

The Ecotherapeutic Potential of Nature and Taking Care of One´s Health

Název česky

Ekoterapeutický potenciál přírody a péče o zdraví

Vydání

1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21. Papers on Health, od s. 201-212, 12 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5260-4

Klíčová slova česky

Kvalita života; environmentální výchova; ekoterapie; formy ekoterapie; ekoterapeutický potenciál přírody; vnímání přírody; relaxace v přírodě; péče o zdraví; výchova ke zdraví

Klíčová slova anglicky

uality of life; environmental education; ecotherapy; forms of ecotherapy; ecotherapeutic potential of nature; perception of nature; relaxation in nature; health care; education for health

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 1. 2011 22:17, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

The authors focus on the improvement of quality of life by a renewed relationship of humans to nature in terms of its ecotherapeutic potential. The positive influence of nature on physical and mental health is examined in the context of environmental education and health education. The individual components of ecotherapy are related to the development of ecological feeling, ecological thinking and education for searching for the sense of life. To illustrate, they present results of a descriptive investigation exploring how student teachers for primary schools associate health care with relaxation in natural environment.

Česky

Autoři se zabývají zvyšováním kvality lidského života aktualizací vztahu člověka k přírodě z hlediska jejího ekoterapeutického potenciálu. Pozitivní vliv přírody na fyzické i psychické zdraví sledují v kontextu environmentální výchovy a výchovy ke zdraví. Jednotlivé úrovně ekoterapie dávají do souvislostí s rozvojem ekologického cítění, ekologického myšlení a výchovou k hledání smyslu života. Pro ilustraci uvádějí výsledky šetření ke zjištění toho, jak studenti oboru učitelství pro 1. stupeň základní školy spojují péči o zdraví s relaxací v přírodním prostředí.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století