LAZAROVÁ, Bohumíra a Jan MAREŠ. Školní psycholog a procesy autoevaluace ve škole. In Konferencia Ďuričove dni - "Zdravá škola", Banská Bystrica. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Školní psycholog a procesy autoevaluace ve škole
Název anglicky School psychologist and the processes of school self-evaluation
Autoři LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Konferencia Ďuričove dni - "Zdravá škola", Banská Bystrica, 2010.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/10:00051549
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky autoevaluace škol; školní psycholog; profesní role; reflexe; etické otázky
Klíčová slova anglicky school self evaluation; school psychologist; professional role; reflection; ethical issues
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 28. 2. 2012 12:50.
Anotace
V příspěvku jsou propojena témata autoevaluace škol a školní psychologie s cílem představit některé hlavní principy vlastního hodnocení škol tak, jak jsou ukotveny v teoretických pojednáních i v legislativních školských dokumentech, a zároveň nabídnout úvahu o možné roli školních psychologů v této relativně nové povinnosti škol. Autoři diskutují přednosti a rizika zapojení školních psychologů do autoevaluace škol a reflektují školskou realitu v této oblasti.
Anotace anglicky
In this presentation we link the topics of school self-evaluation and school psychology in order to introduce some of the main principles of the actual school evaluation as they are laid down in theoretical treatises and legislative school documents. Also, we consider the potential role of school psychologists in this relatively new duty of schools. The authors discuss the advantages and risks of the engagement of school psychologists in school self-evaluation and reflect the school reality in this field.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 02:51