Detailed Information on Publication Record
2010
Školní psycholog a procesy autoevaluace ve škole
LAZAROVÁ, Bohumíra and Jan MAREŠBasic information
Original name
Školní psycholog a procesy autoevaluace ve škole
Name (in English)
School psychologist and the processes of school self-evaluation
Authors
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jan MAREŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Konferencia Ďuričove dni - "Zdravá škola", Banská Bystrica, 2010
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/10:00051549
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
autoevaluace škol; školní psycholog; profesní role; reflexe; etické otázky
Keywords in English
school self evaluation; school psychologist; professional role; reflection; ethical issues
Změněno: 28/2/2012 12:50, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
V originále
V příspěvku jsou propojena témata autoevaluace škol a školní psychologie s cílem představit některé hlavní principy vlastního hodnocení škol tak, jak jsou ukotveny v teoretických pojednáních i v legislativních školských dokumentech, a zároveň nabídnout úvahu o možné roli školních psychologů v této relativně nové povinnosti škol. Autoři diskutují přednosti a rizika zapojení školních psychologů do autoevaluace škol a reflektují školskou realitu v této oblasti.
In English
In this presentation we link the topics of school self-evaluation and school psychology in order to introduce some of the main principles of the actual school evaluation as they are laid down in theoretical treatises and legislative school documents. Also, we consider the potential role of school psychologists in this relatively new duty of schools. The authors discuss the advantages and risks of the engagement of school psychologists in school self-evaluation and reflect the school reality in this field.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
|