D 2010

Role učitele při integraci žáka se sluchovým postižením

PITNEROVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Role učitele při integraci žáka se sluchovým postižením

Název česky

Role učitele při integraci žáka se sluchovým postižením

Název anglicky

The role of teacher in the integration of pupil with a hearing impairment

Autoři

PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, 13 s. 2010

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00045620

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-199-7

Klíčová slova česky

Základní vzdělávání; inkluze; integrace; sluchové postižení; případová studie.

Klíčová slova anglicky

Basic education; inclusion; integration; hearing impairment; the case study.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 1. 2011 13:30, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Vzdělávání na 1. stupni základní školy navazuje na předškolní vzdělávání a usnadňuje přechod žáků z volnějšího a příznivějšího prostředí mateřské školy do povinného, pravidelného a systematického vzdělávání. Začátek základní školy patří k nejnáročnějším obdobím, protože přináší časové a režimové změny, pravidelnost, jiný způsob práce, nové prostředí, nové spolužáky i učitele. Podívejme se, jaké změny může přinést žákům se sluchovým postižením vzdělávání v běžné základní škole. Uvádím zde část výzkumu - případovou studii devítiletého chlapce se sluchovou vadou v pásmu středně těžké až těžké nedoslýchavosti. Sleduji především chlapcovo zařazení do vzdělávacího procesu a jeho vývoj. Plné znění příspěvku je v elektronické podobě na CD.

Anglicky

Education at the first stage of the primary school follows the pre-school education and facilitates the transition from a more relaxed and favorable environment of the kindergarten to the compulsory, regular, and systematic education process. The beginning of the primary school belongs to the most demanding periods, because it brings many time- and behavioral changes, regularity, a different mode of work, new environment, new peers and teachers. Let us have a look what changes is the start of a standard primary school education likely to bring for hearing impaired pupils. I will present a research - a case-study of a nine-year old boy with a moderate-to-heavy hearing impairment. I will observe mainly his integration into the educational process and his personal development. Full version on CD.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání