2010
Role učitele při integraci žáka se sluchovým postižením
PITNEROVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Role učitele při integraci žáka se sluchovým postižením
Název česky
Role učitele při integraci žáka se sluchovým postižením
Název anglicky
The role of teacher in the integration of pupil with a hearing impairment
Autoři
PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, 13 s. 2010
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00045620
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-199-7
Klíčová slova česky
Základní vzdělávání; inkluze; integrace; sluchové postižení; případová studie.
Klíčová slova anglicky
Basic education; inclusion; integration; hearing impairment; the case study.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 7. 1. 2011 13:30, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
V originále
Vzdělávání na 1. stupni základní školy navazuje na předškolní vzdělávání a usnadňuje přechod žáků z volnějšího a příznivějšího prostředí mateřské školy do povinného, pravidelného a systematického vzdělávání. Začátek základní školy patří k nejnáročnějším obdobím, protože přináší časové a režimové změny, pravidelnost, jiný způsob práce, nové prostředí, nové spolužáky i učitele. Podívejme se, jaké změny může přinést žákům se sluchovým postižením vzdělávání v běžné základní škole. Uvádím zde část výzkumu - případovou studii devítiletého chlapce se sluchovou vadou v pásmu středně těžké až těžké nedoslýchavosti. Sleduji především chlapcovo zařazení do vzdělávacího procesu a jeho vývoj. Plné znění příspěvku je v elektronické podobě na CD.
Anglicky
Education at the first stage of the primary school follows the pre-school education and facilitates the transition from a more relaxed and favorable environment of the kindergarten to the compulsory, regular, and systematic education process. The beginning of the primary school belongs to the most demanding periods, because it brings many time- and behavioral changes, regularity, a different mode of work, new environment, new peers and teachers. Let us have a look what changes is the start of a standard primary school education likely to bring for hearing impaired pupils. I will present a research - a case-study of a nine-year old boy with a moderate-to-heavy hearing impairment. I will observe mainly his integration into the educational process and his personal development. Full version on CD.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|