Intergenerationale Zusammenarbeit von Lehrern
JŮVA, Vladimír a Bohumíra LAZAROVÁ. Intergenerationale Zusammenarbeit von Lehrern. In Transformationsprozesse im europäischen Bildungsraum. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, 2010, s. 93-99. Erziehung - Unterricht - Bildung. ISBN 978-3-8300-5445-0. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Intergenerationale Zusammenarbeit von Lehrern |
Název česky | Mezigenerační spolupráce učitelů |
Název anglicky | Intergenerational cooperation of teachers |
Autoři | JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí). |
Vydání | Hamburg, Transformationsprozesse im europäischen Bildungsraum, od s. 93-99, 7 s. Erziehung - Unterricht - Bildung, 2010. |
Nakladatel | Verlag Dr. Kovač |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Kapitola resp. kapitoly v odborné knize |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Německo |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14510/10:00049035 |
Organizační jednotka | Fakulta sportovních studií |
ISBN | 978-3-8300-5445-0 |
Klíčová slova česky | kariéra učitele; postavení učitele; učitelé v pozdní fázi kariéry; mezigenerační spolupráce učitelů |
Klíčová slova anglicky | teacher's career; teacher position; later phase in the teacher's career; intergenerational cooperation among teachers |
Štítky | rivok |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnila: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Změněno: 26. 4. 2011 15:28. |
Anotace |
---|
Der Beitrag fokussiert ausgewählte Aspekte der intergenerationalen Zusammenarbeit und Beziehungen unter den Grundschullehrern. Der erste Textabschnitt fasst einige theoretische Ansätze zur Problematik der Lehrerposition in späteren Phasen deren Schulkarriere sowie zu erwarteten Aspekten deren Leistungen zugunsten der jüngeren Kollegen/Innen sowie der ganzen Schulanstalt zusammen. Der zweite Abschnitt präsentiert dann ausgewählte Daten einer Forschungserhebung, in der u.a. die Fragen nach Unterstützung älterer Lehrer und gegenseitiger Hilfe unter den Lehrergenerationen untersucht worden sind. In der intergenerationalen Zusammenarbeit scheint die Reziprozität eine wichtige Rolle zu spielen: Wenn der junge Lehrer in der Lage ist, um Hilfe zu bitten und mit seiner Offenheit als erster zu kommen, kann dies zur Gelegenheit werden, sich gegenseitig kennen zu lernen und demnach auch gegenseitiges Vertrauen aufzubauen, das der ältere Kollege zu seiner Selbstöffnung braucht. |
Anotace česky |
---|
Příspěvek přibližuje vybrané aspekty mezigenerační spolupráce učitelů na základních školách. První část textu se věnuje některým teoretickým přístupům k problematice postavení učitelů v pozdní fázi kariéry ve školách a k očekávaným aspektům jejich pomoci mladším kolegům i celé školní instituci. Druhá část textu prezentuje vybraná data z výzkumného šetření, které se mj. zaměřilo na problematiku pomoci starším učitelům a na vzájemnou mezigenerační spolupráci učitelů ve škole. Příspěvek přibližuje vybrané aspekty mezigenerační pomoci učitelů na základních školách. První část textu se věnuje některým teoretickým přístupům k problematice postavení učitelů v pozdní fázi kariéry ve školách a k očekávaným aspektům jejich pomoci mladším kolegům i celé školní instituci. Druhá část textu prezentuje vybraná data z výzkumného šetření, které se mj. zaměřilo na problematiku pomoci starším učitelům a na vzájemnou mezigenerační pomoc učitelů ve škole. Příspěvek přibližuje vybrané aspekty mezigenerační pomoci učitelů na základních školách. První část textu se věnuje některým teoretickým přístupům k problematice postavení učitelů v pozdní fázi kariéry ve školách a k očekávaným aspektům jejich pomoci mladším kolegům i celé školní instituci. Druhá část textu prezentuje vybraná data z výzkumného šetření, které se mj. zaměřilo na problematiku pomoci starším učitelům a na vzájemnou mezigenerační pomoc učitelů ve škole. |
Anotace anglicky |
---|
Paper describes some aspects of intergenerational cooperation of teachers in secondary schools. The first part deals with certain theoretical approaches to the issue of the status of teachers in the late stage of their careers in schools and projected aspects of their help younger colleagues and the whole school. The second part presents selected data from the research, which focused on issues including supporting senior teachers, and mutual assistance between generations of teachers in school. In the intergenerational cooperation plays a major role reciprocity: can a young teacher to ask for help and comes to his openness as a first, this may be an opportunity to know each other and thus to develop deeper cooperation and mutual trust, by senior colleagues need to coming out. |
Návaznosti | |
---|---|
GA406/08/0176, projekt VaV | Název: Učitelé v pozdní fázi kariéry |
Investor: Grantová agentura ČR, Učitelé v pozdní fázi kariéry |
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 14:37