C 2010

Intergenerationale Zusammenarbeit von Lehrern

JŮVA, Vladimír and Bohumíra LAZAROVÁ

Basic information

Original name

Intergenerationale Zusammenarbeit von Lehrern

Name in Czech

Mezigenerační spolupráce učitelů

Name (in English)

Intergenerational cooperation of teachers

Authors

JŮVA, Vladimír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Hamburg, Transformationsprozesse im europäischen Bildungsraum, p. 93-99, 7 pp. Erziehung - Unterricht - Bildung, 2010

Publisher

Verlag Dr. Kovač

Other information

Language

German

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14510/10:00049035

Organization unit

Faculty of Sports Studies

ISBN

978-3-8300-5445-0

Keywords (in Czech)

kariéra učitele; postavení učitele; učitelé v pozdní fázi kariéry; mezigenerační spolupráce učitelů

Keywords in English

teacher's career; teacher position; later phase in the teacher's career; intergenerational cooperation among teachers

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/4/2011 15:28, Mgr. Eva Špillingová

Abstract

V originále

Der Beitrag fokussiert ausgewählte Aspekte der intergenerationalen Zusammenarbeit und Beziehungen unter den Grundschullehrern. Der erste Textabschnitt fasst einige theoretische Ansätze zur Problematik der Lehrerposition in späteren Phasen deren Schulkarriere sowie zu erwarteten Aspekten deren Leistungen zugunsten der jüngeren Kollegen/Innen sowie der ganzen Schulanstalt zusammen. Der zweite Abschnitt präsentiert dann ausgewählte Daten einer Forschungserhebung, in der u.a. die Fragen nach Unterstützung älterer Lehrer und gegenseitiger Hilfe unter den Lehrergenerationen untersucht worden sind. In der intergenerationalen Zusammenarbeit scheint die Reziprozität eine wichtige Rolle zu spielen: Wenn der junge Lehrer in der Lage ist, um Hilfe zu bitten und mit seiner Offenheit als erster zu kommen, kann dies zur Gelegenheit werden, sich gegenseitig kennen zu lernen und demnach auch gegenseitiges Vertrauen aufzubauen, das der ältere Kollege zu seiner Selbstöffnung braucht.

In Czech

Příspěvek přibližuje vybrané aspekty mezigenerační spolupráce učitelů na základních školách. První část textu se věnuje některým teoretickým přístupům k problematice postavení učitelů v pozdní fázi kariéry ve školách a k očekávaným aspektům jejich pomoci mladším kolegům i celé školní instituci. Druhá část textu prezentuje vybraná data z výzkumného šetření, které se mj. zaměřilo na problematiku pomoci starším učitelům a na vzájemnou mezigenerační spolupráci učitelů ve škole. Příspěvek přibližuje vybrané aspekty mezigenerační pomoci učitelů na základních školách. První část textu se věnuje některým teoretickým přístupům k problematice postavení učitelů v pozdní fázi kariéry ve školách a k očekávaným aspektům jejich pomoci mladším kolegům i celé školní instituci. Druhá část textu prezentuje vybraná data z výzkumného šetření, které se mj. zaměřilo na problematiku pomoci starším učitelům a na vzájemnou mezigenerační pomoc učitelů ve škole. Příspěvek přibližuje vybrané aspekty mezigenerační pomoci učitelů na základních školách. První část textu se věnuje některým teoretickým přístupům k problematice postavení učitelů v pozdní fázi kariéry ve školách a k očekávaným aspektům jejich pomoci mladším kolegům i celé školní instituci. Druhá část textu prezentuje vybraná data z výzkumného šetření, které se mj. zaměřilo na problematiku pomoci starším učitelům a na vzájemnou mezigenerační pomoc učitelů ve škole.

Links

GA406/08/0176, research and development project
Name: Učitelé v pozdní fázi kariéry
Investor: Czech Science Foundation, Teachers in the late phase of their career