D 2010

Komunikační kompetence žáků 1. stupně ZŠ pro sluchově postižené

HRICOVÁ, Lenka a Jiřina KLENKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Komunikační kompetence žáků 1. stupně ZŠ pro sluchově postižené

Název česky

Komunikační kompetence žáků 1. stupně ZŠ pro sluchově postižené

Název anglicky

Communication Competences of Students in Primary School for Hearing Impaired

Autoři

HRICOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiřina KLENKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 12 s. 2010

Nakladatel

Paido Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00045710

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-199-7

Klíčová slova česky

výchova a vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami; ZŠ pro sluchově postižené; 1. stupeň ZŠ pro sluchově postižené; žáci mladšího školního věku; komunikační kompetence

Klíčová slova anglicky

education of children with special education needs; primary schools for hearing impaired; young aged pupils; communication competences

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 9. 2014 12:41, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku jsou shrnuty výsledky dílčího výzkumu z oblasti komunikačních kompetencí žáků mladšího školního věku, žáků prvního stupně základní školy pro sluchově postižené, kde se realizuje výchova a vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Nejednalo se sice o výzkum v rámci výchovně vzdělávacího procesu v běžném vzdělávacím proudu, ale přesto i zde jsou znát jisté integrační (inkluzivní) trendy, spíše však v kontextu sociálním než v kontextu školské inkluze. Plné znění článku je v elektronické podobě na CD-ROM.

Anglicky

In this paper there are summarized the results of the partial research from the field of the communication competences of the young aged pupils, pupils at primary schools for the hearing impaired, where is realized the education of the children with special education needs. There was not a research within the educational process in the generally educational stream, but there are also to see some certainly integrative (inclusive) trends, but rather in the social context then in the context of the school inclusion. Full paper - Supplement CD-ROM.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání