FIALOVÁ, Ilona. Aspekty ovlivňující úspěšnou edukaci dětí a žáků s diagnózou epilepsie. In Pipeková, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přepr. a rozšíř. vyd. Brno: Paido Brno, 2010, s. 201-211. ISBN 978-80-7315-198-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Aspekty ovlivňující úspěšnou edukaci dětí a žáků s diagnózou epilepsie
Název česky Aspekty ovlivňující úspěšnou edukaci dětí a žáků s diagnózou epilepsie
Název anglicky Aspects influencing the successful education of children and pupils with diagnosis of epilepsy
Autoři FIALOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 3., přepr. a rozšíř. vyd. Brno, Pipeková, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky, od s. 201-211, 11 s. 2010.
Nakladatel Paido Brno
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00045760
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-198-0
Klíčová slova česky epilepsie; výchova v rodině; předškolní výchova; školní vzdělávání; integrace/inkluze; učitel; motivace; tvůrčí činnost; pohybová aktivita; kalsifikace
Klíčová slova anglicky epilepsy; family education; preschool education; school education; integration / inclusion of the teacher; motivation; creativity; physical activity; classification
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D., učo 1640. Změněno: 26. 4. 2011 17:25.
Anotace
Kapitola se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na příkladu edukace dětí a žáků s epilepsií. Vychází z výsledků výzkumných šetření, které byly provedeny na základních školách. Je zde uveden současný stav řešené problematiky a analyzován význam rodinného prostředí ve vývoji dítěte s epilepsií. Následuje popis integrace žáků s epilepsií a zmíněny jsou faktory, které ovlivňují výchovně-vzdělávací proces těchto žáků. V této kapitole je také uvedena role pedagoga ve vzdělávacím procesu, dále klasifikace žáků s epilepsií, jejich motivace, tvůrčí činnost a pohybová aktivita.
Anotace anglicky
The chapter deals with the education of children and pupils with special educational needs for example education of children and children with epilepsy. Based on the conclusions of surveys that were conducted in primary schools.It contains the current status of matters and analyzed the importance of family environment in the development of a child with epilepsy. The following is a description of the integration of pupils with epilepsy and discussed the factors that affect the educational process of these pupils. The chapter also mentioned the role of teachers in the educational process, then the classification of pupils with epilepsy, their motivation, creativity and physical activity.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 02:05