D 2010

Klimatická gramotnost

MILÉŘ, Tomáš

Basic information

Original name

Klimatická gramotnost

Name (in English)

Climate literacy

Edition

Brno, XXVIII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu, 2010

Publisher

Univerzita obrany

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7231-722-6

Keywords (in Czech)

klimatická gramotnost, vzdělávání, kurikulum

Keywords in English

climate literacy, education, curriculum

Tags

Reviewed
Změněno: 22/3/2013 21:56, Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.

Abstract

V originále

Klimatická gramotnost je nový termín, který si v podmínkách v české společnosti teprve hledá své místo. Vzdělávání by vždy mělo reflektovat aktuální potřeby společnosti, bohužel téma klimatických změn přes svou závažnost dosud nenašlo adekvátní odezvu. Ve světě existují ojedinělé pokusy o zavedení tématu změn klimatu do vzdělávacího systému, ovšem přicházejí poněkud pozdě. Také v České republice dosud chybí koncepční přístup k otázce klimatických změn ve vzdělávacím systému. Prezentujeme návrh vzdělávacího obsahu výuky změn klimatu pro druhý stupeň základní školy. Aktivity a výukové moduly byly testovány na brněnské základní škole.

In English

Climate literacy is a new term which has not been properly introduced in the Czech republic. Education should always reflect the current needs of society, unfortunately, the theme of climate change despite its seriousness has not found an adequate response. In the world there are sporadic attempts to introduce the topic of climate change into the education system, but come a little late. Also in the Czech Republic conceptual approach to climate change in the education systém is missing. We offer the curriculum for teaching climate change topic at the middle school level.