k 2010

AKTUALIZACE OBSAHU VÝUKY INFORMAČNÍCH TECHNOLOGIÍ

HRBÁČEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

AKTUALIZACE OBSAHU VÝUKY INFORMAČNÍCH TECHNOLOGIÍ

Název česky

AKTUALIZACE OBSAHU VÝUKY INFORMAČNÍCH TECHNOLOGIÍ

Název anglicky

REVIEW OF THE TEACHING OF INFORMATION TECHNOLOGY

Vydání

Moderní technologie ve výuce - 2. ročník Sborník abstraktů a elektronických verzí příspěvků, 2010

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

Hyperlink;Flash;Captivate;e learning; education support; distance; learning

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 12. 2010 19:57, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Anotace

V originále

Znalost informační technologií je úzce spojována s počítačovou gramotností. Výuka, jak probíhala doposud, byla založena na předpokladu, že studenti, kteří přicházejí na fakultu nejsou dostatečně v této oblasti gramotní a potřebují své znalosti doplnit a dostat se tak na potřebnou základní úroveň. Konečně nastává čas výuku posunout do pozice tam, kam patří. K didaktickému využití informačních technologií. To je nejdůležitější z ICT pro současného pedagoga. Článek ukazuje cesty, kterými se ubírá naše fakulta aby budoucím pedagogy vybavil potřebnými znalostmi a dovednostmi. Efektivita nového obsahu bude zkoumána v připravovaném výzkumu.

Anglicky

Knowledge of information technology is closely associated with computer literacy. Teaching, as it was done so far was based on the assumption that students who come to the faculty are not sufficiently literate in this area and need to supplement their knowledge and get to the required basic level. Finally, it is time to move into teaching positions where they belong. The didactic use of information technology. This is most relevant to the current ICT teacher. The article shows ways in which our faculty is going to equip future teachers with the necessary knowledge and skills. The effectiveness of the new content will be explored in forthcoming research.