D 2010

Model navigace při tvorbě interaktivních multimediálních studijních opor

DOSEDLA, Martin

Základní údaje

Originální název

Model navigace při tvorbě interaktivních multimediálních studijních opor

Název anglicky

Navigation model for creating interactive multimedia study supports

Autoři

DOSEDLA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Nové technologie ve výuce 2010, 4 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00045813

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5333-5

Klíčová slova česky

multimediální výuková opora; volba povolání; navigace; GUI

Klíčová slova anglicky

multimedia learning support; career choice; navigation; GUI
Změněno: 2. 3. 2011 12:05, Ing. Martin Dosedla, Ph.D.

Anotace

V originále

Tento příspěvek se zabývá vývojem interaktivní multimediální studijní opory. Konkrétně volbou vhodného modelu navigace v opoře. Příspěvek podává přehled o systému volby modelu navigace a využívá jej pro zvolení vhodné navigace pro vytvářenou oporu v oblasti volby povolání žáků ZŠ praktických. Výzkumem v oblasti navigačních modelů byl stanoven nejvhodnější model. Pro strukturu obsahu je nejlépe využitelný náhodný přístup a síťový model. Pro navigaci model semantický. Pro prezentační rozhraní pro interakci pak hypermédia s případným využitím vizuální abstrakce.

Anglicky

This paper deals with the development of interactive multimedia learning support. Specifically, choosing the appropriate model of navigation support. This contribution provides an overview of the system options navigation model and uses it to select the appropriate navigation support generated for the career choice at primary schools. By research in area of navigation models, we defined the most suitable model. For the structure of the content is suitable especially "random access" and "network model". To navigate "semantic model". For presentation interface for interacting is best the hypermedia using any visual abstraction.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání