2010
Praktická robotika na ZŠ
KUČERA, Martin a Jiří HRBÁČEKZákladní údaje
Originální název
Praktická robotika na ZŠ
Název anglicky
Practical robotics at upper primary school
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, Nové technologie ve výuce 2010, 3 s. 2010
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5333-5
Klíčová slova česky
technická výchova; robotika;
Klíčová slova anglicky
technical education; robotics;
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 4. 2011 10:06, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
V originále
V současnosti zažívají technicky zaměřené předměty na ZŠ období temna. Jejich hodinové dotace nejsou nikterak velké. O to více je třeba u žáků rozvíjet technické myšlení. Vybudovat u nich kladný vztah k technice, nadchnout je pro ni a umožnit jim poznání, jestli právě technika a technicky zaměřené obory nejsou tím, čemu by se rádi věnovali i ve svém budoucím povolání. Výběr vhodného tématu, které žáky doslova strhne, je do značné míry rozhodující. Jedním z takových přitažlivých témat, při nichž žáci objevují, navrhují, konstruují, učí se principům a řeší problémy, může být právě ROBOTIKA. Hmatatelným výstupem pak mohou být tzv. BEAMBOTCI, což jsou robotci jednoduché konstrukce z převážně recyklovaných materiálů. Cílem tohoto příspěvku je nastínění možností, které robotika na ZŠ skýtá a demonstrace konkrétních konstrukcí BEAMBOTKŮ. Příspěvek je přípravnou částí výzkumu prováděného naší katedrou.
Anglicky
There are dark ages for technical subjects at upper primary schools nowadays. The hour donations for these subjects are small. Despite this fact it is important to develop the technical thinking of the children and to positively improve their attitudes to the technology. It is important to raise their interest and to motivate them to think about their future occupation in the field of technology. An interesting topic can catch the attention of pupils and motivate them to work. One of these interesting topics can be Robotics. The aim of this subject can be to design a Beambot, which is a simple robot mainly from recycled materials. The aim of this contribution is to show the possibilities of Robotics at upper primary schools and to demonstrate various types of Beambots. The paper is part of the research carried out preparatory to our department.