Detailed Information on Publication Record
2010
Možnosti využití Adobe Flash ve výuce
HORÁK, Robin and Jiří HRBÁČEKBasic information
Original name
Možnosti využití Adobe Flash ve výuce
Name (in English)
Possibilities of using Adobe Flash in education
Authors
Edition
1. vyd. Brno, Nové technologie ve výuce 2010, 3 pp. 2010
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5333-5
Keywords (in Czech)
Flash; výukové opory;
Keywords in English
Flash; learning supports;
Tags
Reviewed
Změněno: 28/4/2011 10:06, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
V originále
V současné době na trhu existuje již mnoho technologií, které dokážou vnést novou dimenzi do výuky a udělat ji tak zajímavější a efektivnější. Jednou z takových technologií je i Adobe Flash, jenž patří ke špičce v této oblasti. Navíc při spojení s dalšími technologiemi, především s JavaScriptem, PHP a MySQL, poskytuje Adobe Flash téměř neomezené možnosti při tvorbě on-line výukových materiálů. Cílem příspěvku je představit vybrané možnosti využití Adobe Flash ve výuce od jednoduchých animací až po on-line výukové programy spolupracující s databázemi. Příspěvek je přípravnou částí výzkumu prováděného naší katedrou.
In English
There are many technologies nowadays that can bring a new dimension into education and to make the educational process more interesting and effective. One of these technologies is Adobe Flash, which belongs to the leading technologies in this field. Moreover, if we use JavaScript, PHP and MySQL together with Adobe Flash, we have almost unlimited possibilities in creating on-line learning materials. The aim of this contribution is to introduce the possibilities of using Adobe Flash in education from simple animations to on-line learning applications using databases. The paper is part of the research carried out preparatory to our department.