D 2010

Možnosti využití Adobe Flash ve výuce

HORÁK, Robin and Jiří HRBÁČEK

Basic information

Original name

Možnosti využití Adobe Flash ve výuce

Name (in English)

Possibilities of using Adobe Flash in education

Edition

1. vyd. Brno, Nové technologie ve výuce 2010, 3 pp. 2010

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5333-5

Keywords (in Czech)

Flash; výukové opory;

Keywords in English

Flash; learning supports;

Tags

Reviewed
Změněno: 28/4/2011 10:06, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Abstract

V originále

V současné době na trhu existuje již mnoho technologií, které dokážou vnést novou dimenzi do výuky a udělat ji tak zajímavější a efektivnější. Jednou z takových technologií je i Adobe Flash, jenž patří ke špičce v této oblasti. Navíc při spojení s dalšími technologiemi, především s JavaScriptem, PHP a MySQL, poskytuje Adobe Flash téměř neomezené možnosti při tvorbě on-line výukových materiálů. Cílem příspěvku je představit vybrané možnosti využití Adobe Flash ve výuce od jednoduchých animací až po on-line výukové programy spolupracující s databázemi. Příspěvek je přípravnou částí výzkumu prováděného naší katedrou.

In English

There are many technologies nowadays that can bring a new dimension into education and to make the educational process more interesting and effective. One of these technologies is Adobe Flash, which belongs to the leading technologies in this field. Moreover, if we use JavaScript, PHP and MySQL together with Adobe Flash, we have almost unlimited possibilities in creating on-line learning materials. The aim of this contribution is to introduce the possibilities of using Adobe Flash in education from simple animations to on-line learning applications using databases. The paper is part of the research carried out preparatory to our department.