HRBÁČEK, Jiří. Nové technologie ve výuce nejen odborných technických předmětů (New technologies not only in teaching of technical subjects). In Nové technologie ve výuce 2010. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 5 pp. ISBN 978-80-210-5333-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nové technologie ve výuce nejen odborných technických předmětů
Name in Czech Nové technologie ve výuce nejen odborných technických předmětů
Name (in English) New technologies not only in teaching of technical subjects
Authors HRBÁČEK, Jiří.
Edition 1. vyd. Brno, Nové technologie ve výuce 2010, 5 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5333-5
Keywords (in Czech) výuka; nové technologie;
Keywords in English learning; new technologi;
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Changed: 28/4/2011 09:51.
Abstract
V životě se nelze na žádnou věc dívat pouze z jednoho úhlu pohledu. Ani nové technologie v tom nejsou výjimkou. Zda jde v danou chvíli o zcela novou technologii nebo jen již známou technologii, kterou využíváme novým způsobem nebo o známou technologii využívanou známým způsobem ale v nových oblastech. Co tedy nazvat novou technologií ve výuce, to je opravdu velmi závislé, odkud se na tuto záležitost díváme. Příspěvek si klade za cíl probrat tuto problematiku z různých hledisek ve vtahu k využít ve výuce, tvorbě studijních opor i studiu samému. Jde o výzkum možností užití těchto technologií nejen pro studenty se specifickými potřebami.
Abstract (in English)
In life you can not look for any item from only one perspective. Even new technologies are no exception. Whether it is at that moment, a completely new technology, or just a known technologies used in new ways, or a known technology used in a known manner, but in new areas. So what can be called new technologies in teaching, it is very dependent on where to look this issue. The paper aims to discuss the issues from different perspectives in the links, to use in teaching, the creation of study materials and study himself.It is a research into the use of these technologies not only for students with specific needs.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 25/5/2024 20:12