C 2010

Podmínky edukace dětí s poruchami emocí nebo chování

VOJTOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Podmínky edukace dětí s poruchami emocí nebo chování

Name in Czech

Podmínky edukace dětí s poruchami emocí nebo chování

Name (in English)

Framework for children with behaviour disorder education

Authors

VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

3. rozš. a přeprac. vydání. Brno, PIPEKOVÁ, J. ed. Kapitoly ze speciální pedagogiky. p. 379-384, 5 pp. 2010

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00045838

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-198-0

Keywords (in Czech)

vývoj poruchy chování; inklusivní vzdělávání; segregované vzdělávání; ústavní výchova; dětský domov; diagnostický ústav; dětský domov; výchovný ústav

Keywords in English

behaviour disorder development; inclusive education; segregation in education; residential care; child care; assessment institution;

Tags

Reviewed
Změněno: 16/2/2011 15:35, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Abstract

V originále

Školský sytém poskytuje dětem s poruchami chování edukační podmínky v inkluzivním prostředí škol hlavního proudu vzdělávání stejně tak i v segregovaném prostředí dětských domovů a ústavní výchovy. Kapitola je výsledkem teoretického výzkumu mezinárodních konceptů etopedie.

In English

Children with behaviour disorder are educated either in mainstream schools in inclusive settings or in institutional care in segregated system. The chapter is based on longterm research.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education