Detailed Information on Publication Record
2010
Podmínky edukace dětí s poruchami emocí nebo chování
VOJTOVÁ, VěraBasic information
Original name
Podmínky edukace dětí s poruchami emocí nebo chování
Name in Czech
Podmínky edukace dětí s poruchami emocí nebo chování
Name (in English)
Framework for children with behaviour disorder education
Authors
VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
3. rozš. a přeprac. vydání. Brno, PIPEKOVÁ, J. ed. Kapitoly ze speciální pedagogiky. p. 379-384, 5 pp. 2010
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00045838
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-198-0
Keywords (in Czech)
vývoj poruchy chování; inklusivní vzdělávání; segregované vzdělávání; ústavní výchova; dětský domov; diagnostický ústav; dětský domov; výchovný ústav
Keywords in English
behaviour disorder development; inclusive education; segregation in education; residential care; child care; assessment institution;
Tags
Reviewed
Změněno: 16/2/2011 15:35, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
V originále
Školský sytém poskytuje dětem s poruchami chování edukační podmínky v inkluzivním prostředí škol hlavního proudu vzdělávání stejně tak i v segregovaném prostředí dětských domovů a ústavní výchovy. Kapitola je výsledkem teoretického výzkumu mezinárodních konceptů etopedie.
In English
Children with behaviour disorder are educated either in mainstream schools in inclusive settings or in institutional care in segregated system. The chapter is based on longterm research.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|