a 2010

Integrovaná přírodověda v české škole

SVATOŇOVÁ, Hana, Irena PLUCKOVÁ, Darina MÍSAŘOVÁ and Eduard HOFMANN

Basic information

Original name

Integrovaná přírodověda v české škole

Name in Czech

Integrovaná přírodověda v české škole

Edition

2010

Other information

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

integrovaná výuka,přírodověda

Keywords in English

integrated teaching, science
Změněno: 16/12/2010 09:35, doc. PhDr. Mgr. Hana Pokorná, Ph.D.

Abstract

V originále

V české škole se postupně vytvářejí podmínky pro uplatnění integrované výuky přírodních věd. Kurikulární reforma českého školství otevírá tuto možnost a podporuje ji. Praktické uvedení v život však provázejí četná úskalí počínajíc vlastní přípravou vysokoškolských studentů učitelství pro druhý a třetí studeň a konče chronickým nedostatkem financí. Přínos uplatňování syntézy poznatků pro běžný život je však výzvou pro všechny pedagogy. Na spolupráci učitelů řady škol, univerzit, využíváním prostředků např. z evropských strukturálních fondů pro podporu integrace ve škole nabytých vědomostí lze vidět snahu celé komunity o zlepšení. Řešitelé projektu zúročují své zkušenosti z integrované výuky studentů učitelství prvního i druhého stupně, a připravují konkrétní materiály pro učitele z praxe včetně potřebných kurzů. V české škole se postupně vytvářejí podmínky pro uplatnění integrované výuky přírodních věd. Kurikulární reforma českého školství otevírá tuto možnost a podporuje ji. Praktické uvedení v život však provázejí četná úskalí počínajíc vlastní přípravou vysokoškolských studentů učitelství pro druhý a třetí studeň a konče chronickým nedostatkem financí. Přínos uplatňování syntézy poznatků pro běžný život je však výzvou pro všechny pedagogy. Na spolupráci učitelů řady škol, univerzit, využíváním prostředků např. z evropských strukturálních fondů pro podporu integrace ve škole nabytých vědomostí lze vidět snahu celé komunity o zlepšení. Řešitelé projektu zúročují své zkušenosti z integrované výuky studentů učitelství prvního i druhého stupně, a připravují konkrétní materiály pro učitele z praxe včetně potřebných kurzů.

Links

CZ.1.07/1.3.10/01.0013, interní kód MU
Name: Syntézou poznatků přírodních věd k rozvoji klíčových kompetencí učitelů s důrazem na realizaci kurikulární reformy (Acronym: Integrovaná přírodověda)
Investor: South-Moravian Region, By Means of Synthesis of Natural Sciences Knowledge to the Development of Teachers' Key Competences with Emphasis on Realization of Curricular Reform, 1.3 Further education of employees of schools and educational institutes