s 2010

Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School

HAVEL, Jiří a Hana FILOVÁ

Základní údaje

Originální název

Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School

Název anglicky

Inclusive Education in Primary School

Autoři

HAVEL, Jiří a Hana FILOVÁ

Vydání

1. vyd. Brno, 321 s. 2010

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-202-4

Klíčová slova česky

Primární škola; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; školní vzdělávací program; inkluze/integrace ve vzdělávání; výzkum

Klíčová slova anglicky

Primary school; pupil with special educational needs; Framework Educational Programme for Basic Education; inclusive/integrative education; research

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 5. 2011 08:40, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

V této odborné knize editoři předkládají další výsledky výzkumů a odborných analýz, které provedli řešitelé ve čtvrtém roce realizace výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MSM0021622443), realizovaného na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity (řešitelka Prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.). Tentokrát se naše pozornost soustředila na fungování vzdělávání (primární školy) hlavního proudu, které svým způsobem a v konkrétních podmínkách českého školství řeší požadavky současného trendu vytvořit Školu pro všechny. V dikci této publikace je proto preferována potřeba vzdělávací inkluze, především v povinném základním vzdělávání, jak ji prezentuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a jak vyplývá z požadavků Listiny lidských práv a svobod a Úmluvy o právech dítěte. Zřejmý je také fakt, že většina autorů ve svých výzkumech pomáhá otevírat tuto problematiku nejen odborným kruhům, ale vtahuje do základních otázek integrace/inkluze ve vzdělávání také laické složky veřejnosti.

Anglicky

The book has been published as a part of the research project MSM0021622443 Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education. The editors tried to collect research outcomes of the fourth year of research project of Faculty of Education of Masaryk University (the main resolver Prof. Marie Vítková). The research in this year focuses on the ways in which mainstream primary schools put the idea of School for All into practice. The authors of this book accept the concept of inclusion and develop it further in the analysis of differences between integration and inclusion, which is lying in different approach to a child/pupil. The researches show that teachers and educators are open to the idea of inclusion (however, this finding applies to respondents of the researches). Teachers in practice often express their worries concerning lack of professional competence, support and effectivity of this teaching and work.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání