2010
Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School
HAVEL, Jiří a Hana FILOVÁZákladní údaje
Originální název
Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School
Název anglicky
Inclusive Education in Primary School
Autoři
HAVEL, Jiří a Hana FILOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 321 s. 2010
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-202-4
Klíčová slova česky
Primární škola; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; školní vzdělávací program; inkluze/integrace ve vzdělávání; výzkum
Klíčová slova anglicky
Primary school; pupil with special educational needs; Framework Educational Programme for Basic Education; inclusive/integrative education; research
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 5. 2011 08:40, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
V této odborné knize editoři předkládají další výsledky výzkumů a odborných analýz, které provedli řešitelé ve čtvrtém roce realizace výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MSM0021622443), realizovaného na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity (řešitelka Prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.). Tentokrát se naše pozornost soustředila na fungování vzdělávání (primární školy) hlavního proudu, které svým způsobem a v konkrétních podmínkách českého školství řeší požadavky současného trendu vytvořit Školu pro všechny. V dikci této publikace je proto preferována potřeba vzdělávací inkluze, především v povinném základním vzdělávání, jak ji prezentuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a jak vyplývá z požadavků Listiny lidských práv a svobod a Úmluvy o právech dítěte. Zřejmý je také fakt, že většina autorů ve svých výzkumech pomáhá otevírat tuto problematiku nejen odborným kruhům, ale vtahuje do základních otázek integrace/inkluze ve vzdělávání také laické složky veřejnosti.
Anglicky
The book has been published as a part of the research project MSM0021622443 Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education. The editors tried to collect research outcomes of the fourth year of research project of Faculty of Education of Masaryk University (the main resolver Prof. Marie Vítková). The research in this year focuses on the ways in which mainstream primary schools put the idea of School for All into practice. The authors of this book accept the concept of inclusion and develop it further in the analysis of differences between integration and inclusion, which is lying in different approach to a child/pupil. The researches show that teachers and educators are open to the idea of inclusion (however, this finding applies to respondents of the researches). Teachers in practice often express their worries concerning lack of professional competence, support and effectivity of this teaching and work.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|