2010
Specifika studijní a profesní orientace u žáků s poruchami učení a chování
FRIEDMANN, Zdeněk a Bohumíra LAZAROVÁZákladní údaje
Originální název
Specifika studijní a profesní orientace u žáků s poruchami učení a chování
Název anglicky
THE SPECIFICS OF PROFESSIONAL CHOICE OF PUPILS WITH SPECIFIC LEARNING DIFFICULTIES AND BEHAVIOUR DISORDERS
Autoři
FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M., et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. Education of Pupils with Special Educational Needs IV. od s. 331-338, 8 s. Paido 311, 2010
Nakladatel
Paido Brno
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00045854
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5331-1
Klíčová slova česky
profesní orientace, kariérové poradenství, školní poradenství, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami.
Klíčová slova anglicky
professional aspirations; vocational guidance; school guidance; children with special educational needs
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 12. 2010 11:52, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.
V originále
Text přináší dílčí výsledky z výzkumu realizovaného v rámci projektu Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Autoři popisují a interpretují data z kvantitativního šetření, které bylo zaměřeno na zjišťování některých specifik profesní orientace žáků s lehkým handicapem, se specifickými poruchami učení a chování. Pozornost je věnována vybraných okolnostem a vlivům, které často hrají roli v procesu rozhodování, zejména vlivu poradenských subjektů.
Anglicky
The paper describes the partial results of the reasearch realised within the project Special needs of pupils in the context of the Framework Educational Programme conducted at the Faculty of Education Masaryk University in Brno. The authors present quantitative analysis of questionnaire data, which is used to identify the factors significantly influencing professional choice (or further academic choice) of elementary school pupils with a mild disability - specific learning difficulties and behaviour disorders. The attention is paid to selected influences, mainly to the role of the school councelling.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|