2010
Zvládání školního stresu u intelektově nadaných adolescentů
HOLEŠOVSKÁ, PetraZákladní údaje
Originální název
Zvládání školního stresu u intelektově nadaných adolescentů
Název česky
Zvládání školního stresu u intelektově nadaných adolescentů
Název anglicky
Academic coping by intellectually gifted adolescents
Autoři
Vydání
ŘEHULKA, E. (Ed.). Anotace referátů ze 6. Mezinárodní vědecké konference Škola a zdraví pro 21. století, 2010
Další údaje
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5262-8
Klíčová slova česky
školní stres, coping, nadaný žák, adolescent
Klíčová slova anglicky
academic stress, academic coping, gifted learner, adolescent
Změněno: 20. 12. 2010 09:36, Mgr. Petra Holešovská, Ph.D.
Česky
Zvládání školního stresu u intelektově nadaných adolescentů Práce informuje o výsledcích pilotní studie (zaměřené na školní výkon, nadání, adolescenty a stres) realizované v období jara-léta 2010. Tato pilotní studie tvoří základ pro budoucí výzkum, jak čeští intelektově nadaní adolescenti zvládají školní stres. V pozadí výzkumu stojí základní teoretické termíny jako školní stres, stresory, zvládání školního stresu, copingové strategie, intelektové nadání, adolescence. Mnoho lidí, počítaje i rodiče a učitele, se domnívá, že intelektově nadaní adolescenti nemají stres ve škole a dále si myslí, že dobré výsledky ve škole jsou spojeny s intelektovým nadáním. Cílem prezentace je poukázat na rozdíl mezi názorem rodičů i učitelů a skutečnými pocity intelektově nadaných adolescentů. Efektivní zvládání školního stresu a motivace mohou hrát důležitou roli při optimálním rozvoji intelektového nadání jedince.
Anglicky
Academic coping by intellectually gifted adolescents The paper informs about results of pilot study (focused on academic achievement, giftedness, adolescents and stress) realized between spring and summer 2010). This pilot study constitute base for further research about academic coping by intellectually gifted adolescents. In background of this paper are theoretical terms as academic stress, stressors, academic coping, coping strategies, intellectual giftedness and adolescents. Many people suppose (including teachers and parents) that intellectually gifted adolescents have no stress in school. Also many parents and teachers suppose that intellectual giftedness means good results in school. The aim of this presentation is to point at discrepancy between occurrence in stress of intellectually gifted adolescents and opinions of about incidence of stress in this specific group. Effectiveness of academic coping and motivation can be very helpful by optimal development by intellectually gifted.