2010
Využití psychologie při výběru uchazečů pro zařazení do programu podpory nadaných studentů v Jihomoravském kraji
ADAMEC, Petr a Jiří DANZákladní údaje
Originální název
Využití psychologie při výběru uchazečů pro zařazení do programu podpory nadaných studentů v Jihomoravském kraji
Název anglicky
Applying psychology in the assessment of candidates for the projects of support for talented students in South Moravia
Autoři
ADAMEC, Petr (203 Česká republika, domácí) a Jiří DAN (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Talent a nadání ve vzdělávání, od s. 8-11, 4 s. 2010
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00045864
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5330-4
Klíčová slova česky
podpora nadaných studentů; JCMM; psychologická diagnostika; psychodiagnostika nadaných;
Klíčová slova anglicky
support for talented students; South Moravian Centre for International Mobility; psychological assessment; psychodiagnostics of giftedness;
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2011 10:13, doc. PhDr. Jiří Dan, CSc.
V originále
Jihomoravské centrum pro mezinárodní mobilitu zajišťuje od roku 2006 Program podpory nadaných studentů Jihomoravského kraje. Jedním z podkladů pro rozhodnutí komise o zařazení uchazečů do programu je výsledek psychologického vyšetření. Vycházíme z vlastního modelu determinant nadprůměrného výkonu středoškoláka a vysokoškoláka, který je do značné míry totožný s Mnichovským modelem mimořádně vysokého nadání Hellera a kol. Průběžně je sledována validita postupu. V rámci longitudinálního výzkumu je ověřována validita zvolené diagnostické metodiky.Promyšlená organizace výběru a kvalita následné péče o zařazené do programu jsou faktory, které přispívají k tomu, že během 5 let nebylo nutno řešit stížnost uchazečů do programu nezařazených.
Anglicky
In 2006 the South Moravian Centre for International Mobility launched a program supporting talented students. One of the key elements for assessing the candidates by the committee is the result of a psychological examination. We based our study on our own model of determinants of outstanding performances of both high school and university students, which corresponds to great degree with the Munich model of exceptional talent defined by Heller et al. The validity of this method is being checked continuously. The elaborate structure of the process of selection and the quality of the subsequent care about the applicants enlisted in the program are two factors which contributed to the fact that over the past 5 years we did not have to handle a single complaint lodged by unsuccessful applicants.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|