D 2010

Využití psychologie při výběru uchazečů pro zařazení do programu podpory nadaných studentů v Jihomoravském kraji

ADAMEC, Petr a Jiří DAN

Základní údaje

Originální název

Využití psychologie při výběru uchazečů pro zařazení do programu podpory nadaných studentů v Jihomoravském kraji

Název anglicky

Applying psychology in the assessment of candidates for the projects of support for talented students in South Moravia

Autoři

ADAMEC, Petr (203 Česká republika, domácí) a Jiří DAN (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Talent a nadání ve vzdělávání, od s. 8-11, 4 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00045864

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5330-4

Klíčová slova česky

podpora nadaných studentů; JCMM; psychologická diagnostika; psychodiagnostika nadaných;

Klíčová slova anglicky

support for talented students; South Moravian Centre for International Mobility; psychological assessment; psychodiagnostics of giftedness;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2011 10:13, doc. PhDr. Jiří Dan, CSc.

Anotace

V originále

Jihomoravské centrum pro mezinárodní mobilitu zajišťuje od roku 2006 Program podpory nadaných studentů Jihomoravského kraje. Jedním z podkladů pro rozhodnutí komise o zařazení uchazečů do programu je výsledek psychologického vyšetření. Vycházíme z vlastního modelu determinant nadprůměrného výkonu středoškoláka a vysokoškoláka, který je do značné míry totožný s Mnichovským modelem mimořádně vysokého nadání Hellera a kol. Průběžně je sledována validita postupu. V rámci longitudinálního výzkumu je ověřována validita zvolené diagnostické metodiky.Promyšlená organizace výběru a kvalita následné péče o zařazené do programu jsou faktory, které přispívají k tomu, že během 5 let nebylo nutno řešit stížnost uchazečů do programu nezařazených.

Anglicky

In 2006 the South Moravian Centre for International Mobility launched a program supporting talented students. One of the key elements for assessing the candidates by the committee is the result of a psychological examination. We based our study on our own model of determinants of outstanding performances of both high school and university students, which corresponds to great degree with the Munich model of exceptional talent defined by Heller et al. The validity of this method is being checked continuously. The elaborate structure of the process of selection and the quality of the subsequent care about the applicants enlisted in the program are two factors which contributed to the fact that over the past 5 years we did not have to handle a single complaint lodged by unsuccessful applicants.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání