KROČA, David. Práce s dyslektickým recitátorem v inkluzivní škole (Work with Dyslexic Reader of Poetry in Inclusive School). In Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1. vyd. Brno: Paido Brno, 2010, p. 209-216. Paido. ISBN 978-80-7315-202-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Práce s dyslektickým recitátorem v inkluzivní škole
Name in Czech Práce s dyslektickým recitátorem v inkluzivní škole
Name (in English) Work with Dyslexic Reader of Poetry in Inclusive School
Authors KROČA, David (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. p. 209-216, 8 pp. Paido, 2010.
Publisher Paido Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00045865
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-202-4
Keywords (in Czech) literární text; dyslektický žák; přednes literárního textu; zkušenosti učitelů
Keywords in English literary text; dyslexic pupil; art of reading a literary text; teachers experience
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. David Kroča, Ph.D., učo 25629. Changed: 16/12/2010 13:37.
Abstract
Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu v oblasti tvořivé práce dyslektického žáka s literárním textem v prostředí běžné základní školy. Autor se zaměřuje zvláště na přípravu dyslektického žáka na přednes literárního textu. Využívá svých vlastních zkušeností z lektorování soutěží v uměleckém přednesu a výsledků kvantitativního a kvalitativního výzkumu, jenž byl proveden mezi učiteli v Jihomoravském a Zlínském kraji.
Abstract (in English)
The paper presents results of a research done in the field of a dyslexic pupils creative work with a literary text in the environment of an ordinary primary school. The autor pays special attention to pupils preparation for the reciting of a literary text. He makes use of his own experience of lecturing at competitions in artistic reading as well as the results of quantitative and qualitative research carried out amongst teachers in the regions of South Moravia and Zlín.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/5/2024 12:28