2010
Vztah ikonografické náplně nástěnných maleb k funkčním členěním rezidencí: slavkovský příklad
MILTOVÁ, RadkaZákladní údaje
Originální název
Vztah ikonografické náplně nástěnných maleb k funkčním členěním rezidencí: slavkovský příklad
Název anglicky
The relationship of the iconographic subject of wall paintings to the functional division of residences: the example of Slavkov
Autoři
MILTOVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Praha, Život pražských paláců. Šlechtické paláce jako součást městského organismu od středověku na práh moderní doby. Praha 2010. Documenta Pragensia XXVIII, 33 s. 2010
Nakladatel
Scriptorium
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00045873
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-86852-30-0
Klíčová slova anglicky
aristocratic residences; Kaunitz; Slavkov u Brna; wall paintings; iconography; functional division of residences; theory of décor
Štítky
Změněno: 20. 10. 2016 14:26, doc. Mgr. Pavel Suchánek, Ph.D.
V originále
Příspěvek se koncentruje na výmalbu rodové rezidence Kouniců ve Slavkově u Brna, vzniklé za života říšského vicekancléře Dominika Ondřeje Kounice. V průběhu těchto let byla realizována dnes nedochovaná výzdoba zahradního casina, která přinášela příběh Amora a Psýché a výmalba jedenácti pokojů piana nobile (z nichž se dodnes dochovalo pouze devět). Komparací s několika inventáři se studie pokouší určit původní funkci některých místností a ikonografickým rozborem maleb se snaží interpretovat jejich obsahovou stránku (respektive doplnit stávající interpretace o další možné ideové roviny).
Anglicky
The paper focuses on the decoration of the Kaunitz residence in Slavkov u Brna within the context of the early modern theory of décor. Paintings with a mythological subject were usually located on garden parterres or in selected spaces within private palaces. These subjects were assigned a nonrepresentational character, because of the "untruthfulness" of the sagas. By comparing several inventories, the paper attempts to determine the original function of several rooms, and attempts to interpret certain paintings by analysing their iconographical subject.