2010
Střední odborná učiliště a jejich podíl na volbě učebního oboru u žáků základních škol
FRIEDMANN, ZdeněkZákladní údaje
Originální název
Střední odborná učiliště a jejich podíl na volbě učebního oboru u žáků základních škol
Název anglicky
Secondary vocational schools and their role in the choice of vocational branch in pupils of basic schools
Autoři
FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Nové technologie ve výuce 2010, 4 s. 2010
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00045878
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5333-5
Klíčová slova česky
volba učebního oboru, střední odborná učiliště, trh práce, spokojenost s volbou oboru, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami.
Klíčová slova anglicky
choice of vocational branch; secondary vocational schools; labour market; satisfaction with the choice of branch; pupils with special educational needs
Změněno: 13. 4. 2011 10:43, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.
V originále
V textu jsou uvedeny některé výsledky výzkumného šetření, které probíhalo v letech 2009/2010 ve vybraných středních odborných učilištích. Zjišťovali jsme motivy a okolnosti volby studovaného oboru (řemesla) i podíl vybraného učiliště na konečné volbě. Chtěli jsme zjistit také rozdíl mezi původními očekáváními žáků a realitou. Mimo jiné jsme věnovali pozornost i studentům/učňům se speciálními vzdělávacími potřebami.
Anglicky
In the text we present selected results of an investigation conducted in 2009/2010 in selected secondary vocational schools. We attempted to find out the motives and circumstances of the choice of the studied branch (craft) as well as the role of the chosen school in the final choice. The aim was also to find out the difference between the original expectations of the pupils and the reality. Among others, we paid attention to pupils/apprentices with special educational needs.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|