D 2010

Střední odborná učiliště a jejich podíl na volbě učebního oboru u žáků základních škol

FRIEDMANN, Zdeněk

Základní údaje

Originální název

Střední odborná učiliště a jejich podíl na volbě učebního oboru u žáků základních škol

Název anglicky

Secondary vocational schools and their role in the choice of vocational branch in pupils of basic schools

Autoři

FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Nové technologie ve výuce 2010, 4 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00045878

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5333-5

Klíčová slova česky

volba učebního oboru, střední odborná učiliště, trh práce, spokojenost s volbou oboru, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami.

Klíčová slova anglicky

choice of vocational branch; secondary vocational schools; labour market; satisfaction with the choice of branch; pupils with special educational needs
Změněno: 13. 4. 2011 10:43, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.

Anotace

V originále

V textu jsou uvedeny některé výsledky výzkumného šetření, které probíhalo v letech 2009/2010 ve vybraných středních odborných učilištích. Zjišťovali jsme motivy a okolnosti volby studovaného oboru (řemesla) i podíl vybraného učiliště na konečné volbě. Chtěli jsme zjistit také rozdíl mezi původními očekáváními žáků a realitou. Mimo jiné jsme věnovali pozornost i studentům/učňům se speciálními vzdělávacími potřebami.

Anglicky

In the text we present selected results of an investigation conducted in 2009/2010 in selected secondary vocational schools. We attempted to find out the motives and circumstances of the choice of the studied branch (craft) as well as the role of the chosen school in the final choice. The aim was also to find out the difference between the original expectations of the pupils and the reality. Among others, we paid attention to pupils/apprentices with special educational needs.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání