PAVLOVSKÁ, Marie and Petra RÖDEROVÁ. Práce pedagogů s odlišností ve škole, analýza současného stavu (Teachers and diversity at school, analysis of curret conditions). In Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1. vydání. Brno: Paido, 2010, p. 67-81, 13 pp. ISBN 978-80-7315-202-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Práce pedagogů s odlišností ve škole, analýza současného stavu
Name in Czech Práce pedagogů s odlišností ve škole, analýza současného stavu
Name (in English) Teachers and diversity at school, analysis of curret conditions
Authors PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor) and Petra RÖDEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. p. 67-81, 13 pp. 2010.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00045916
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-202-4
Keywords (in Czech) speciální vzdělávací potřeby; postižení; znevýhodnění; integrace; dramatická výchova
Keywords in English diversity; special educational Leeds; disability; disadvantage; integration; drama education
Changed by Changed by: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Changed: 31/3/2011 13:20.
Abstract
Příspěvek prezentuje pilotní výzkumné šetření současného stavu práce pedagogů s odlišností v běžných školách. Realizovaný výzkum poukazuje na to, zda pedagogové základních škol znají metody práce s odlišností ve třídě, která se v rozmanitém kolektivu žáků objevuje.
Abstract (in English)
The article presents a pilot research of present situation in mainstream schools, how teachers work with diversity at school. The realized research focuses on observed data, if teachers in mainstream schools knew the methods of work with diversity in the classroom, which often occur in our schools.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/9/2024 01:52