Detailed Information on Publication Record
2010
Práce pedagogů s odlišností ve škole, analýza současného stavu
PAVLOVSKÁ, Marie and Petra RÖDEROVÁBasic information
Original name
Práce pedagogů s odlišností ve škole, analýza současného stavu
Name in Czech
Práce pedagogů s odlišností ve škole, analýza současného stavu
Name (in English)
Teachers and diversity at school, analysis of curret conditions
Authors
PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor) and Petra RÖDEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. p. 67-81, 13 pp. 2010
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00045916
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-202-4
Keywords (in Czech)
speciální vzdělávací potřeby; postižení; znevýhodnění; integrace; dramatická výchova
Keywords in English
diversity; special educational Leeds; disability; disadvantage; integration; drama education
Změněno: 31/3/2011 13:20, PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
V originále
Příspěvek prezentuje pilotní výzkumné šetření současného stavu práce pedagogů s odlišností v běžných školách. Realizovaný výzkum poukazuje na to, zda pedagogové základních škol znají metody práce s odlišností ve třídě, která se v rozmanitém kolektivu žáků objevuje.
In English
The article presents a pilot research of present situation in mainstream schools, how teachers work with diversity at school. The realized research focuses on observed data, if teachers in mainstream schools knew the methods of work with diversity in the classroom, which often occur in our schools.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|