2010
K počátkům umělecko-naučné literatury pro nejmenší čtenáře
LAVIČKOVÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
K počátkům umělecko-naučné literatury pro nejmenší čtenáře
Název česky
K počátkům umělecko-naučné literatury pro nejmenší čtenáře
Název anglicky
The origins of artistic and educational literature for the youngest people
Autoři
Vydání
Transformácia destského aspektu a recepčná prax, 2010
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
umělecko-naučná literatura, literatura pro děti a mládež
Klíčová slova anglicky
artistic and educational literature, literature for children and youth
Změněno: 5. 3. 2012 10:39, Mgr. Hana Lavičková, Ph.D.
V originále
Počátky české umělecko-naučné literatury pro začínající čtenáře jsou datovány do 70. let 20. století. Studie se zaměřuje na novátorské děstké encyklopedie Mileny Lukešové, která v úzké spolupráci se spisovatelem Bohumilem Říhou a ilustrátorkou Janou Sigmundovou spoluzaložila nový typ literatury faktu pro začínající čtenáře. Naším cílem je poukázat na dětské encyklopedie, jež jsou ojedinělé rovnováhou a provázaností obsahové a estetické složky.
Česky
Počátky české umělecko-naučné literatury pro začínající čtenáře jsou datovány do 70. let 20. století. Studie se zaměřuje na novátorské děstké encyklopedie Mileny Lukešové, která v úzké spolupráci se spisovatelem Bohumilem Říhou a ilustrátorkou Janou Sigmundovou spoluzaložila nový typ literatury faktu pro začínající čtenáře. Naším cílem je poukázat na dětské encyklopedie, jež jsou ojedinělé rovnováhou a provázaností obsahové a estetické složky.
Anglicky
The beginnings of the Czech educational literature genre for the youngest and beginner readers are dated to the 1970. The study focuses on an impressive childrens encyclopedia written by Milena Lukešová that in cooperation with Bohumil Říha and the illustrator Jana Sigmundová founded a new type of nonfiction for beginner readers and is based on the balance of the content and the aesthetic side of the book.