KLENKOVÁ, Jiřina and Veronika GIRGLOVÁ. Výuka anglického jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností (Teaching English to Pupils with Communication Disorders). In Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1. vyd. Brno: Paido Brno, 2010, p. 225-232. ISBN 978-80-7315-202-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výuka anglického jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností
Name in Czech Výuka anglického jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností
Name (in English) Teaching English to Pupils with Communication Disorders
Authors KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor) and Veronika GIRGLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. p. 225-232, 8 pp. 2010.
Publisher Paido Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00045957
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-202-4
Keywords (in Czech) žák s narušenou komunikační schopností; komunikativní kompetence a dovednosti; speciální vzdělávací potřeby; narušená komunikační schopnost; Rámcový vzdělávací program; logopedická intervence; integrace; výuka cizích jazyků; výuka anglického jazyka
Keywords in English the pupil with impaired communication ability; communication competencies and skills; special educational needs; communication ability; the Framework Educational Plan; speech therapy; integration; foreign language teaching; English language teaching
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Veronika Včelíková, Ph.D., učo 136394. Changed: 26/4/2011 22:27.
Abstract
Kapitola je zaměřena na vzdělávání integrovaných žáků s narušenou komunikační schopností v hlavním vzdělávacím proudu, konkrétně na výuku cizích jazyků (anglického jazyka) na 1.stupni běžných základních škol. V rámci první fáze výzkumného šetření byl ověřován počet integrovaných žáků s narušenou komunikační schopností v základních školách Jihomoravského regionu. Připravované následné výzkumné šetření je koncipováno na analýzu a bližší specifikace výuky anglického jazyka u těchto žáků v souladu s rámcovým vzdělávacím programem.
Abstract (in English)
The primary issue of this article is the integration of pupils with impaired communication abilities into the mainstream education, particularly for teaching foreign language (English) at 1st degree of primary schools. In the first phase of the research was verified number of integrated pupils with impaired communication ability at primary schools of South Moravian region. Planned subsequent research study is designed as a more detailed. We would like to gain more information about teaching English to students with impaired communication ability in accordance to the Framework Educational Program.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 21/5/2024 00:52