C 2010

Žák s narušenou komunikační schopností v období zahájení školní docházky

KLENKOVÁ, Jiřina

Základní údaje

Originální název

Žák s narušenou komunikační schopností v období zahájení školní docházky

Název česky

Žák s narušenou komunikační schopností v období zahájení školní docházky

Název anglicky

Pupils with Communication Disorders at the Beginning of School Attendance

Autoři

KLENKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. od s. 177-290, 14 s. 2010

Nakladatel

Paido Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00045978

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-202-4

Klíčová slova česky

školní zralost; komunikativní dovednosti; speciální vzdělávací potřeby; narušená komunikační schopnost

Klíčová slova anglicky

school awareness; communication skills; special educational needs; impaired communication ability

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 12. 2010 19:06, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.

Anotace

V originále

Ve stati je prezentován výzkum v oblasti odkladů školní docházky u dětí s narušenou komunikační schopností. V rámci výzkumného šetření bylo ověřováno, zda je narušení komunikační schopnosti dítěte důvodem odkladu povinné školní docházky. Byla ověřována tvrzení, že v současné době narůstá počet dětí v předškolním věku a žáků škol základních, u nichž se projevuje narušení komunikační schopnosti.

Anglicky

The article presents research in the field of postponement of school attendance for children with impaired communication ability. In this research was examined whether the impaired communication ability is the reason for postponement of school attendance. The statement, that is currently increasing the number of children in preschool age and primary school pupils, which manifests as the impaired communication ability, was verified.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání