C 2010

Edukace a profesní příprava osob se zrakovým postižením

RÖDEROVÁ, Petra

Základní údaje

Originální název

Edukace a profesní příprava osob se zrakovým postižením

Název česky

Edukace a profesní příprava osob se zrakovým postižením

Název anglicky

Education and vocational training of visually impaired

Autoři

RÖDEROVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

3., přeprac. a rozšíř. vyd. Brno, Pipeková, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky, od s. 273-288, 16 s. 2010

Nakladatel

Paido Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00045992

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-198-0

Klíčová slova česky

žák s postižením zraku; integrace/ inkluze;profesní příprava; edukace žáků se zrakovým postižením; speciální pomůcky; rozvoj kompetencí

Klíčová slova anglicky

visually impaired pupil; integration/ inclusion; vocational training; education of visually impaired; special aids; development of competences
Změněno: 28. 4. 2011 13:09, PhDr. Petra Röderová, Ph.D.

Anotace

V originále

Text se zabývá problematikou edukace žáků s postižením zraku s ohledem na různá věková období. V souvislosti s profesní přípravou jsou zmíněny vybrané speciální pomůcky a rozvoj důležitých kompetencí. Podávané informace vycházejí z výzkumů a studií na poli pedagogiky osob se zrakovým postižením.

Anglicky

The text deals with education of visually impaired in different age periods. There are described selected special aids and development of key competences in connection with vocational training. The author was working with information gained in studies and researches in pedagogy of visually impaired.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání