CHALOUPKOVÁ, Soňa. Postavení Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání na základních školách praktických ve městě Brně (Framework Educational Programme for Primary Education at Primary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilities in Brno). In VÍTKOVÁ, M.; HAVEL, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 73-73, 2 pp. ISBN 978-80-7315-199-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Postavení Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání na základních školách praktických ve městě Brně
Name in Czech Postavení Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání na základních školách praktických ve městě Brně
Name (in English) Framework Educational Programme for Primary Education at Primary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilities in Brno
Authors CHALOUPKOVÁ, Soňa (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, VÍTKOVÁ, M.; HAVEL, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole, p. 73-73, 2 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00045994
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-199-7
Keywords (in Czech) Lehké mentální postižení; edukace žáků s lehkým mentálním postižením; základní škola praktická; speciální vzdělávací potřeby; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením; školní vzdělávací program
Keywords in English Mild mental handicap; education of pupils with mild mental handicap; special educational needs; Framework Educational Programme for Basic Education supplement for education of pupils with mild mental handicap; School Education Programme
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D., učo 105703. Changed: 1/1/2011 11:18.
Abstract
Příspěvek je zaměřen na analýzu uplatnění a specifika školního vzdělávacího programu vytvořeného na základě Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání přílohy upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách praktických ve městě Brně. V článku je představen výzkum, který byl realizován ve třech základních školách praktických ve městě Brně v roce 2009. Jsou zde vyhodnoceny dílčí výsledky a prezentovány závěry šetření
Abstract (in English)
The article deals with an analyse of use and specifics of the School Education Programme which is made under the Framework Educational Programme for Basic Education supplement for education of pupils with mild mental handicap at schools for pupils with mild mental handicap in Brno. The article presents a research, which was realized at three schools for pupils with mild mental handicap in Brno in the year 2009. There are interpreted partial results and presented conclusions of research
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/5/2024 23:33