2010
Biofilní orientace přípravného učitelského vzdělávání
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Biofilní orientace přípravného učitelského vzdělávání
Název česky
Biophiled Orientation of Teachers’ Undergraduate Teacher Training
Název anglicky
New aproach in Preparation of Trainee Teachers for Developing key competences
Autoři
Vydání
první. Brno, Šimoník, O. (ed.) Nové přístupy v přípravě budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků, od s. 32-36, 5 s. 2010
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5368-7
Klíčová slova česky
Environmentální výchova; příroda; kultura; biofilní orientace vzdělávání; přípravné vzdělávání učitelů; profesionální kompetence
Klíčová slova anglicky
Environmental education; nature; culture; biophiled orientation of education; teachers’ undergraduate teacher training; professional competences
Změněno: 7. 1. 2011 13:08, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Konkretizaci hodnotových zřetelů školního kurikula provádí učitel, kompetentní zprostředkovávat poznání o přírodě a kultuře. Autorka poukazuje na možnosti výchovy k hodnotám pod zorným úhlem utváření vztahu k přírodě. V centru pozornosti jsou otázky vzdělávacího obsahu, spjaté s odhalováním příčin selhávání vztahu člověk - životní prostředí a cestami jeho proměny. Předkládá problémové okruhy primárního vzdělávání, které korespondují s principy biofilní orientace vzdělávání.
Anglicky
The value aspects of the school curriculum are specified by the teacher, who is competent to convey knowledge on nature and culture. The author points to the possibility of the value education in view of building relationship of pupils to nature. At the centre of attention are questions related to educational content connected with the revelation of the cause of the failure of the relationship between humans and the environment and the possibilities for its change. She suggests the key topics of primary education which correspond to the principles of environmental ethics.
Návaznosti
MUNI/A/1022/2009, interní kód MU |
|