D 2010

Biofilní orientace přípravného učitelského vzdělávání

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Biofilní orientace přípravného učitelského vzdělávání

Název česky

Biophiled Orientation of Teachers’ Undergraduate Teacher Training

Název anglicky

New aproach in Preparation of Trainee Teachers for Developing key competences

Autoři

Vydání

první. Brno, Šimoník, O. (ed.) Nové přístupy v přípravě budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků, od s. 32-36, 5 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5368-7

Klíčová slova česky

Environmentální výchova; příroda; kultura; biofilní orientace vzdělávání; přípravné vzdělávání učitelů; profesionální kompetence

Klíčová slova anglicky

Environmental education; nature; culture; biophiled orientation of education; teachers’ undergraduate teacher training; professional competences
Změněno: 7. 1. 2011 13:08, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Konkretizaci hodnotových zřetelů školního kurikula provádí učitel, kompetentní zprostředkovávat poznání o přírodě a kultuře. Autorka poukazuje na možnosti výchovy k hodnotám pod zorným úhlem utváření vztahu k přírodě. V centru pozornosti jsou otázky vzdělávacího obsahu, spjaté s odhalováním příčin selhávání vztahu člověk - životní prostředí a cestami jeho proměny. Předkládá problémové okruhy primárního vzdělávání, které korespondují s principy biofilní orientace vzdělávání.

Anglicky

The value aspects of the school curriculum are specified by the teacher, who is competent to convey knowledge on nature and culture. The author points to the possibility of the value education in view of building relationship of pupils to nature. At the centre of attention are questions related to educational content connected with the revelation of the cause of the failure of the relationship between humans and the environment and the possibilities for its change. She suggests the key topics of primary education which correspond to the principles of environmental ethics.

Návaznosti

MUNI/A/1022/2009, interní kód MU
Název: Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání (Akronym: RKK)
Investor: Masarykova univerzita, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty