2010
Trendy v profesní orientaci a poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice a zahraničí
PROCHÁZKOVÁ, LucieZákladní údaje
Originální název
Trendy v profesní orientaci a poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice a zahraničí
Název česky
Trendy v profesní orientaci a poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice a zahraničí
Název anglicky
Trends in Vocational Counselling in the Czech Republic and Abroad
Autoři
PROCHÁZKOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, 10 s. 2010
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00046014
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-199-7
Klíčová slova česky
dospívání; dospělost; postižení; profesní poradenství; poradenská zařízení; pracovní asistence; nezisková organizace; integrační služby
Klíčová slova anglicky
adolescence; adult age; disability; vocational counselling; counselling services; work assistance; non-profit-organization; integration services
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 2. 2011 16:58, PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
V originále
Při výběru učebního či studijního oboru a volbě budoucího povolání potřebují žáci základních a středních škol často pomoc. Tu jim mohou poskytnout někteří poradenští pracovníci na školách, poradenská zařízení (PPP, SPC) či Informační a poradenská střediska při úřadech práce. V zahraničí existují rovněž možnosti poradenství a asistence pomáhající žákům v této oblasti, v Rakousku se jedná o clearing či asistenci při profesním vzdělávání, v Německu existují integrativní odborné služby (Integrationsfachdienste). Tento text uvádí dílčí výsledky výzkumných šetření v daných zemích.
Anglicky
In the process of choosing the field of study and the future occupation the pupils on primary and secondary schools need often a help. This kind of help the consulting workers at schools, consulting facilities (pedagogic-psychological conculting facility, special educational counselling centre) or centres for information and consulting working in labour market offices can offer. In foreign countries there are also possibilities of counselling and assistance helping pupils in this area, we can find clearing or assistance for vocational education in Austria, there are intergative special services (Integrationsfachdienste) in Germany. In this text there are results from researches in these three countries.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|