PROCHÁZKOVÁ, Lucie. Trendy v profesní orientaci a poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (Trends in vocational orientation and counselling for pupils with special educational needs). In Škola pro všechny. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole. 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Trendy v profesní orientaci a poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Name in Czech Trendy v profesní orientaci a poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English) Trends in vocational orientation and counselling for pupils with special educational needs
Authors PROCHÁZKOVÁ, Lucie.
Edition Škola pro všechny. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole, 2010.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) dospívání; žák s postižením, profesní orientace; profesní poradenství; interační služby; zahraničí
Keywords in English adolescence; pupil with disability; vocational orientation; vocational counselling; integration services; abroad
Changed by Changed by: PhDr. Lucie Procházková, Ph.D., učo 20097. Changed: 29/3/2011 16:43.
Abstract
Při výběru profese a budoucího povolání potřebují žáci základních a středních škol často pomoc. Tento příspěvek představuje možnosti podpory v České republice a podává srovnání s Rakouskem a Německem.
Abstract (in English)
In the process of choosing vocation and future job the pupils on primary and secondary schools need often help. This is a presentation of possibilities in the Czech Republic compared with Austria and Germany.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 30/5/2024 01:27