RYCHNOVSKÝ, Boris. BIOLOGICKÉ VĚDY JAKO ZÁKLAD PRO TALENTOVANÉ. In Šimoník, O. (ed.). TALENT A NADÁNÍ VE VZDĚLÁVÁNÍ. 1. vyd. Brno: Masarykova Univerzita, 2010, s. 151-156. ISBN 978-80-210-5330-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název BIOLOGICKÉ VĚDY JAKO ZÁKLAD PRO TALENTOVANÉ
Název anglicky BIOLOGY - BASIS FOR TALENTED PUPILS
Autoři RYCHNOVSKÝ, Boris (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Šimoník, O. (ed.). TALENT A NADÁNÍ VE VZDĚLÁVÁNÍ, od s. 151-156, 6 s. 2010.
Nakladatel Masarykova Univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046021
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5330-4
Klíčová slova česky biologické poznatky; integrovaná tématická výuka; didaktický test
Klíčová slova anglicky biology knowledge; integrated thematic instruction; didactic test
Změnil Změnil: doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc., učo 267. Změněno: 28. 4. 2011 15:09.
Anotace
Příspěvek hledá možnosti výběru talentovaných dětí v oblasti biologického vzdělávání. Zamýšlí se nad možnostmi identifikace žáků s nadáním pro biologické disciplíny. Jako příklad byly využity znalosti žáků ZŠ o ekosystému moře, zjišťované písemným pretestem podporované integrovanou tématickou výukou s následným postestem. Srovnání získaných výrazně rozdílných výsledků ukázalo efektivitu integrované tématické výuky. Potvrdilo poznatek o nízkém zastoupení nadaných mezi žáky.
Anotace anglicky
This article discuss possibilities of selection talented children in biology education. The autor look for strategies and approaches for identification of talented pupils by means of biology discipline. Like example vas used the knowledge of pupils at basic school about ecosystem “Sea”. Pretest and posttest demonstrate effectivity of integrated thematic instruction. Tests confirm the knowledge of low frequence talented pupils.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 13:41