2010
Odlišnosti ve vnímání interakčního stylu učitelů tělesné výchovy
JANÍKOVÁ, MarcelaZákladní údaje
Originální název
Odlišnosti ve vnímání interakčního stylu učitelů tělesné výchovy
Název česky
Odlišnosti ve vnímání interakčního stylu učitelů tělesné výchovy
Název anglicky
Differences in perception of physical education teachers interaction style
Autoři
JANÍKOVÁ, Marcela (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Pedagogická orientace, 2010, 1211-4669
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/10:00049116
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
Klíčová slova česky
interpersonální chování; interakční styl; vnímání; Learyho teorie interpersonálního chování; Dotazník interakčního stylu učitele (QTI); tělesná výchova
Klíčová slova anglicky
interpersonal teacher behavior; interaction style; perception; Leary model for interpersonal behavior; Questionnaire on Teacher Interaction (QTI); physical education
Štítky
Změněno: 22. 12. 2010 17:02, doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D.
V originále
Studie se zabývá problematikou interakčního stylu učitelů tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ. Teoretickým východiskem je Learyho teorie interpersonálního chování, na jejímž základě byl sestaven Dotazník interakčního stylu učitele (QTI). Tento dotazník byl distribuovaný učitelům tělesné výchovy (n = 19) a jejich žákům (n = 889) ve třech krajích ČR (Jihomoravský, Zlínský, Olomoucký). Výsledky studie se vztahují k odlišnostem ve vnímání učitelů sebou samými a ve vnímání učitelů jejich žáky, ke genderové odlišnostem ve vnímání interakčního stylu učitele, k odlišnostem v závislosti na délce praxe učitele a k odlišnostem daným povahou vyučovacího předmětu, v jehož rámci byla výzkumná studie realizována.
Anglicky
The paper deals with the interacion style of physical education lower-secondary teachers. It is based on Learys Interpersonal Behavior Circle, which was used to develop the Questionnaire on Teacher Interaction (QTI). This questionnaire was distributed to lower-secondary teachers of physical education (19) and to their pupils (889) in the regions of South Moravia, Zlin and Olomouc. The findings reflect the differences between the teachers' self-perception and the way the teachers are seen by the pupils, gender differences in the teachers' interaction styles and differences caused by the length of practice and the nature of the school subject in which the study was carried out.
Návaznosti
GP406/08/P252, projekt VaV |
|