JANÍKOVÁ, Věra. Jazykově nadaní a mimořádně pokročilí žáci ve výuce němčiny. In Bartoňová, M., Vítková, M. (eds.): Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. Education of Pupils with Special Educational Needs IV. 1. vyd. Brno: Paido, 2010, s. 185-196. ISBN 978-80-7315-201-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jazykově nadaní a mimořádně pokročilí žáci ve výuce němčiny
Název česky Jazykově nadaní a mimořádně pokročilí žáci ve výuce němčiny
Název anglicky Talented Language Learners and Particulary Proficient Pupils in Classes of German
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. (eds.): Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. Education of Pupils with Special Educational Needs IV. od s. 185-196, 12 s. 2010.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046047
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-201-7
Klíčová slova česky nadání; jazykové schopnosti; mimořádná pokročilost v jazyce; identifikace; edukační praxe; výzkumný projekt
Klíčová slova anglicky talent; methodology of identifying; language laerning; language capability; education; research project
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 14. 1. 2011 07:52.
Anotace
V kapitole jsou stručně osvětleny pojmy: jazykové nadání, jazykové schopnosti a mimořádná pokročilost v cizím jazyce. Představeny jsou zde rovněž tři možné strategie pro vyhledávání jazykově nadaných žáků v cizojazyčné výuce a parciální výsledky výzkumného šetření zaměřeného na zjišťování současného stavu řešení problematiky práce s danou cílovou skupinou ve výuce německého jazyka.
Anotace anglicky
This chapter briefly elucidates the following concepts: language talent, language capability and extraordinary proficiency in foreign language. It also presents three potential strategies of identifying talented language learners in FLT as well as partial results of a research investigation designed to find out the current state in the matter of employing the given target group in classes of German language.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 13:59