C 2010

Vývoj a současný stav inkluzivního vzdělávání v České republice, Německu a v Anglii (Wales) - komparativní studie

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Vývoj a současný stav inkluzivního vzdělávání v České republice, Německu a v Anglii (Wales) - komparativní studie

Název česky

Vývoj a současný stav inkluzivního vzdělávání v České republice, Německu a v Anglii (Wales) - komparativní studie

Název anglicky

Development and Current Situation of Inclusive Education in the Czech Republic, Germany and England (Wales) - Comparative Study

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. at al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. Education of Pupils with Special Educational Needs IV. od s. 41-52, 12 s. 2010

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046075

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-201-7

Klíčová slova anglicky

inclusive education; pupil with special education needs; mainstream school; legislation; reserch project; comparative study

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 4. 2011 17:58, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

Kapitola se zabývá posílením přístupu k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu v komparaci ČR, Německa a Anglie (Wales) díky ratifikaci Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením (vydaná OSN v roce 2006) v celé řadě zemí. Obsah kapitoly doplňují výsledky pedagogických výzkumných šetření.

Anglicky

The chapter deal with strengthening inclusive approaches to education in mainstream schools and comparing the situation in the Czech Republic, Germany and England (Wales) based on the Convention on the Rights of Persons with Disabilities (issued by the United Nations in 2006) ratified by many contries. Chapter Contents supplemented with the results of educational surveys.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání