PÍŠOVÁ, Michaela. Teacher expertise: key concepts and research methodologies. In Janík, T. Knecht, P. New Pathways in the Professional Development of Teachers. 1. vyd. Munster: Lit Verlag, 2010, s. 18-29, 336 s. ISBN 978-3-643-50153-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teacher expertise: key concepts and research methodologies
Název česky Expertnost učitele: klíčové koncepty a výzkumné metodologie
Autoři PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Munster, New Pathways in the Professional Development of Teachers. od s. 18-29, 336 s. 2010.
Nakladatel Lit Verlag
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046076
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-643-50153-0
UT WoS 000287980000003
Klíčová slova česky expertnost učitele; expertní výkon profese; přístupy k výzkumu expertnosti; identifikace učitelů-expertů
Klíčová slova anglicky teacher expertise and expert performance; approaches to research of expertise; identification of expert teachers
Štítky životopis
Změnil Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 13. 4. 2011 16:01.
Anotace
The ongoing discussion concerning quality in education concurrently addresses one of its central challenges - professionalisation of a teacher. It is within this context that our paper aims to shed some light on the concept of expertise in the teaching profession. A brief survey of current research on teacher expertise is provided, focusing mainly on approaches to the study of expertise and main trends in research of the phenomenon, at the same time discussing the underlying and crucial question - how to define and identify an expert teacher.
Anotace česky
Probíhající diskuse ke kvalitě ve vzdělávání se samozřejmě současně vztahuje k jedné z klíčových výzev - k profesionalizaci učitelů. V rámci této diskuse se náš příspěvek snaží o hlubší vhled do konstruktu expertnosti u učitelů. Text je stručnou přehledovou studií zaměřenou především na přístupy k výzkumu expertnosti, na hlavní trendy ve výzkumu expertnosti v učitelské profesi. Zároveň je diskutována jeden z nejdůležitějších aspektů výzkumu expertnosti - problematika vymezení pojmů a identifikace učitelů - expertů.
VytisknoutZobrazeno: 8. 9. 2024 11:10