Detailed Information on Publication Record
2010
Project teaching in English in Primary School
DOHNALOVÁ, ŠárkaBasic information
Original name
Project teaching in English in Primary School
Name in Czech
Projektové vyučování v angličtině na prvním stupni ZŠ
Name (in English)
Project teaching in English in Primary School
Authors
Edition
Mezinárodní daltonská konference na ZŠ HUsova, 2010
Other information
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
projektové vyučování, anglický jazyk, první stupeň ZŠ, příběh, strukturování, vyprávění
Keywords in English
project teaching, English, primary school, story, structuring, storytelling
Změněno: 27/12/2010 13:33, Mgr. Bc. Šárka Dohnalová
V originále
Using stories for project work at the primary school seems to be a very efficient way of introducing both stories and language. What is advantageous, is taking a well-known local story and structuring it, that is to say make it a framework for activities that can be found within the story and that can help learning and acquiring the target language.
In Czech
Používání příběhů pro projektovou práci na prvním stupni základní školy se zdá být efektivní cestou, jak představit příběh i jazyk. Velice výhodné je vzít známý místní příběh a tzv. jej nastrukturovat, což znamená, že příběh bude sloužit jako rámec pro aktivity, které lze v příběhu nalézt či vytvořit a které potom slouží k učení se a osvojování cílového jazyka.
In English
Using stories for project work at the primary school seems to be a very efficient way of introducing both stories and language. What is advantageous, is taking a well-known local story and structuring it, that is to say make it a framework for activities that can be found within the story and that can help learning and acquiring the target language.