k 2010

Project teaching in English in Primary School

DOHNALOVÁ, Šárka

Basic information

Original name

Project teaching in English in Primary School

Name in Czech

Projektové vyučování v angličtině na prvním stupni ZŠ

Name (in English)

Project teaching in English in Primary School

Edition

Mezinárodní daltonská konference na ZŠ HUsova, 2010

Other information

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

projektové vyučování, anglický jazyk, první stupeň ZŠ, příběh, strukturování, vyprávění

Keywords in English

project teaching, English, primary school, story, structuring, storytelling
Změněno: 27/12/2010 13:33, Mgr. Bc. Šárka Dohnalová

Abstract

V originále

Using stories for project work at the primary school seems to be a very efficient way of introducing both stories and language. What is advantageous, is taking a well-known local story and structuring it, that is to say make it a framework for activities that can be found within the story and that can help learning and acquiring the target language.

In Czech

Používání příběhů pro projektovou práci na prvním stupni základní školy se zdá být efektivní cestou, jak představit příběh i jazyk. Velice výhodné je vzít známý místní příběh a tzv. jej nastrukturovat, což znamená, že příběh bude sloužit jako rámec pro aktivity, které lze v příběhu nalézt či vytvořit a které potom slouží k učení se a osvojování cílového jazyka.