FROSTOVÁ, Jana. Changes of the quality of teachers' voices measured by the DSI method in the process of university education. In 29th ISME World Conference of the International Society for Music Education, August 1-6,2010, Beijing, China. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Changes of the quality of teachers' voices measured by the DSI method in the process of university education.
Název česky Změny kvality hlasů učitelů měřené DSI v procesu univerzitního vzdělávání.
Autoři FROSTOVÁ, Jana.
Vydání 29th ISME World Conference of the International Society for Music Education, August 1-6,2010, Beijing, China. 2010.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Čína
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky hlasová kvalita; učitelé; hlasový výchova; DSI.
Klíčová slova anglicky voice quality, teachers, voice hygiene, voice evaluation, Dysphonia Severity Index.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. MgA. Jana Frostová, Ph.D., učo 2369. Změněno: 18. 1. 2011 22:38.
Anotace
The poster presents the results of the investigation focused on the changes of the quality of voice by means of the standard method of DSI (Dysphonia Severity Index). The goal of the research was to find out to which degree the subjects of musical theory and practice (as parts of university professional training) and then the school teaching practice itself change the basic characteristics of voice. The research sample was made up of teachers who studied part time. The paper formulates conclusions that can be used for improving the professional musical education of teachers-to-be. It also formulates suggestions for the construction of the intensive course Voice care for teachers.
Anotace česky
Poster ilustruje šetření, zaměřené na zkoumání změn kvality hlasu pomocí standardní metody DSI (Dysphonia Severity Index). Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry ovlivňují předměty hudební teorie a praxe (v rámci univerzitní profesní přípravy) a aktuální podmínky školské praxe základní charakteristiky hlasu. Výzkumný vzorek tvořili učitelé studující při zaměstnání. Práce formuluje závěry, které lze využít ke zkvalitnění profesní přípravy budoucího učitele v předmětech hudební výchovy. Formuluje též východiska pro konstrukci intenzivního kursu Péče o hlas pro pedagogy.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 23:01